بازگشت نظامیان آمریکایی به عراق پس از 3 سال

بازگشت نظامیان آمریکایی به عراق پس از 3 سال
سه شنبه 20 آبان 1393 - 15:25

به گفته یک منبع نظامی عراقی پایگاه های پنج گانه ای که بغداد و واشنگتن درباره اختصاص آن ها به نیروهای آمریکایی توافق کرده اند، مقر ثابت سربازان آمریکایی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای آمریکایی از جمله مستشاران نظامی، سربازان و افسرانی از نیروی دریایی این کشور قرار است به عراق اعزام شوند که شمار آنان به 3 هزار و 100 سرباز خواهد رسید.
سری جدید شامل هزار و 500 سرباز است که اکثر آن ها مستشار نظامی هستند و سابقه حضور در عراق در سال های 2003 تا 2011 را دارند.
به گفته منابع رسانه ای، نیروهای آمریکایی جدید تجهیزات سنگین و متوسط و انواع سلاح و ابزارهای حمایت لجستیک و بالگردهای جنگی و ... به همراه خواهند داشت.
این منابع اسامی پایگاه های پنج گانه را الحبانیه و عین الاسد در استان الانبار، اسپایکر( 15 کیلومتری جنوب شرقی تکریت)، پایگاه شهر العسکریة – در 80 کیلومتری شمال بغداد – و الدبس نزدیک کرکوک عنوان کردند.
به گفته برخی مسوولان دولتی عراق، در حال حاضر هزار و 600 نظامی آمریکایی در این کشور حضور دارند که در زمینه آموزش و حمایت از نیروهای عراقی مشارکت می کنند و اکثرشان در بغداد و اربیل هستند.
به گفته تحلیلگران، این طرح نفوذ ارتش عراق را محدود خواهد کرد.

برخی سیاستمداران و فعالان عراقی، این اقدام آمریکا را اشغال دوباره عراق به بهانه مبارزه با داعش می دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها