حماس: ابومازن دروغ می‌گوید

حماس: ابومازن دروغ می‌گوید
سه شنبه 20 آبان 1393 - 22:29

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با رد اظهارات محمود عباس مواضع رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین علیه حماس درباره حملات علیه رهبران فتح در غزه، وی را به دروغگویی و فریبکاری متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مشیر المصری عضو فراکسیون حماس در شورای قانونگذاری فلسطین، اظهارات روز سه شنبه محمود عباس (ابومازن) در مراسم سالگرد وفات یاسر عرفات رهبر پیشین سازمان آزادی بخش فلسطین را یک سخنرانی حزبی، فرقه گرایان و تنگ نظرانه و به دور از شأن یک رهبر دانست.
مشیر المصری امروز در بیانیه ای اعلام کرد که سخنرانی محمود عباس "مملو از مغالطه و دروغ پراکنی با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست های سیاسی اش است. همچنین شایسته نیست که سالگرد وفات یاسر عرفات به جلسه فحش پراکنی و دشنام دادن تبدیل شود.
عباس در سخنرانی در برابر هزاران فلسطینی که در رام الله گردهم آمده بودند از اینکه حماس در صدد نابودی آشتی ملی است- که در بهار بین فتح و حماس امضا و به تشکیل دولت وحدت ملی منجر شد- ابراز تأسف کرد.
همچنین چند روز پیش چندین بمب در اطراف منازل رهبران فتح در غزه منفجر شد و ابومازن پس از این وقایع حماس را متهم به نقش آفرینی در این حملات کرد.
مشیر المصری با هشدار درباره اظهارات تحریک کننده محمود عباس درباره بازسازی غزه و مرتبط کردن آن با انفجارهای اخیر در نزدیکی منازل سران جنبش فتح در این منطقه، این اقدام را بی سابقه و خطرناک توصیف کرد و به محمود عباس درباره تحمل پیامدهای آن هشدار داد.
وی خاطرنشان کرد :‌ فتح تلاش می کند مسئولیت شکست در سازماندهی سالگرد مرگ عرفات را به گردن حماس بیندازد و با متهم کردن حماس بحران داخلی خود را پنهان کند.
این عضو ارشد حماس در پایان اظهار داشت: چرا محمود عباس 10 سال برای روشن شدن نتایج تحقیقات درباره مسمومیت یاسر عرفات منتظر می ماند، اما با انتظار برای روشن شدن نتایج تحقیقات درباره انفجارهای اخیر در غزه مخالفت می کند؟
 

پربیننده ترین خبرها