پشت پرده زمین خواری جدید صهیونیست‌ها در قدس

چهارشنبه 21 آبان 1393 - 11:02

قدس اشغالی (العالم)- مقامات رژیم صهیونیستی از مصادره 66 دونم (هر دونم هزار متر مربع) از اراضی روستای شیخ سعد در جنوب شرق شهر اشغالی بیت المقدس با اهداف نظامی و امنیتی خبر دادند.

خبرنگار شبکه العالم از قدس اشغالی گزارش داد، مقامات رژیم اشغالگر با اهداف نظامی و مشخصا برای ساخت جاده نظامی منتهی به دیوار نژادپرستانه حائل زمین های فلسطینی ها را مصادره می کنند.
صلاح الخواجی تحلیلگر فلسطینی در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: هدف از مصادره اراضی فلسطینی ها تسلط و سیطره بر همه اراضی فلسطین، محبوس کردن فلسطینی ها در کانتون ها و مناطق دور افتاده ، توسعه دایره سیاست پاکسازی نژادی و آواره کردن ملت فلسطین است.
الخواجی گفت: این اولین بار است که کابنیه رژیم صهیونیستی درباره مصادره اراضی چنین تصمیمی می گیرد. اکنون انواع و شیوه های مختلفی برای مصادره اراضی فلسطینی ها با شعارهای املاک غایبان، مناطق نظامی، مناطق آموزشی، مناطق خالی از سکنه، مناطق متروکه در پیش گرفته می شود و امروز نیز شاهد هستیم که گام جدیدی در این خصوص اتخاذ می شود که نشان دهنده این است رژیم اشغالگر بر ادامه سیاست تجاوزگری نه فقط علیه مردم فلسطین بلکه علیه اراضی فلسطینی ها و همه مقدسات آنها پافشاری می کند.
بر اساس این گزارش، این اقدامات و تصمیم های رژیم صهیونیستی در چارچوب سیاست مستمر آن برای منزوی کردن روستای شیخ سعد پس از مصادره کردن هزاران هکتار از اراضی و جداسازی کامل آن از روستای جبل المکبر و شهر قدس صورت می گیرد.
یکی از فلسطینی های ساکن بیت المقدس در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: مصادره 66 دونم از اراضی روستای شیخ سعد در منطقه قدس در چارچوب اقدامات رژیم صهیونیستی برای مصادره آن  با توسل به قدرت نظامی، ترفند ها و نیز خریداری کردن املاک فلسطینی ها صورت می گیرد که همگی در چارچوب جلوگیری از تشکیل کشور مستقل دولت فلسطینی قابل حیات در این منطقه صورت می گیرد.

پربیننده ترین خبرها