روزنامه لبنانی السفیر منتشر کرد:

پیام شفاهی امام خامنه‌ای به سید حسن نصرالله

پیام شفاهی امام خامنه‌ای به سید حسن نصرالله
چهارشنبه 21 آبان 1393 - 13:18

روزنامه لبنانی السفیر بخش‌هایی از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به دبیرکل حزب الله لبنان را منتشر کرد؛ السفیر تأکید کرد که این پیام به صورت شفاهی در آغاز جنگ ۳۳روزه از طریق سردار قاسم سلیمانی در اختیار سیدحسن نصرالله قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه السفیر لبنان این مطلب را روز چهارشنبه به نقل از کتاب "حزب‌الله و دولت لبنان" نوشته دکتر "حسن فضل‌الله" از نمایندگان پارلمان وابسته به حزب‌الله منتشر و تأکید کرد: "پیام امام سید علی خامنه‌ای در روزهای نخست جنگ به صورت شفاهی توسط سردار قاسم سلیمانی به سید حسن نصرالله منتقل شد".
ترجمه متن پیام شفاهی به نقل از السفیر:
از خداوند متعال می‌خواهم که شما را حفظ و موفق بدارد، و دست شما را بگیرد و ان‌شاءالله شما را پیروز گرداند. بر خداوند متعال توکل کنید و ان‌شاءالله در دنیا هم پیروزی و هم رضایت ذات مقدس الهی را خواهید چشید. من همیشه برای پیروزی شما دعا می کنم.
به تک تک برادران سلام می رسانم. این جنگ سخت خواهد بود، اما بر خدا توکل کنید و پایداری نمایید. ما به پیروزی مقاومت یقین کامل و حتی بیش از آن، این مقاومت پیروز و به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل خواهد شد. از اطلاعات موجود (در طول جنگ) چنین بر می‌آید که دشمن برای آن برنامه ریزی کرده بود تا در آغاز پاییز انجام شود، اسرائیلی‌ها با توافق آمریکا قصد داشتند تا این جنگ را بدون دلیل یا بهانه و با استفاده از عنصر غافلگیری آغاز کنند.
اسرائیل برای حمله به مقاومت در لبنان برنامه داشت، و خود را برای آن آماده می کرد؛ اسرائیل می‌خواست شما را غافلگیر کند، برنامه آنها این بود که نیروی هوایی اسرائیل ظرف چند ساعت به همه اهداف حمله کند، و بعد از آن دشمن عملیات زمینی را آغاز و بخشی از جنوب را اشغال کند، و در شهرهای مختلف به شما حمله کند، سپس کار خود را برای از بین بردن حزب‌الله تکمیل نماید.
هدف از این جنگ فقط این مرزها نبود، بلکه هدف آن تغییر منطقه بود، اما اتفاقی که در جریان عملیات اسارت نظامیان اسرائیلی از سوی حزب‌الله افتاد، دانسته یا ندانسته طرح اسرائیل برای غافلگیری را از بین برد، و طرح جنگی که برای اوایل پاییز آماده شده بود ناکام گذاشت، شما زمان را (به اسرائیل و آمریکا) تحمیل ‌کردید، و به‌ این ‌ترتیب آنها اقدامی را که برای آن زمان بندی کرده بودند الآن انجام دادند، این موضوع عنصر غافلگیری را از دست دشمن گرفت، این یکی از الطاف پنهان خداوند متعال برای شما بود.
این جنگ به‌علت اسارت دو نظامی نیست، بلکه بخشی از یک پروژه آماده شده بود، اما وقتی شما دو نظامی را گرفتید آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها پیش از اینکه از لحاظ نیرو و تجهیزات برای این جنگ آماده شوند، آن را آغاز کردند. آنها خود را در میدان مبارزه دیدند و عنصر غافلگیری را از دست دادند و به ‌این ‌ترتیب خداوند متعال طرحی را که بسیار بزرگ‌تر از اوضاع کنونی بود، از شما و از لبنان و کل منطقه دور کرد.
حزب‌الله تاکنون ۱۰ روز مقاومت کرده است، این در حالی است که دولت‌های عربی در سه روز شکست خوردند. این یک پیروزی خوب است، اما باید تلاش خود را ادامه دهید، خواست اسرائیل برای نابودی مقاومت انشاء الله هرگز عملی نخواهد شد. دشمن نگران است و گرفتار مشکل بزرگی شده، و مشکل دشمن کمتر از مشکل شما نیست، بلکه بزرگ‌تر است. شما در دنیا اسطوره شدید، باید بایستید و به دنیا ثابت کنید که محاسبات آمریکا و اسرائیل اشتباه بود.
این جنگ شما، جنگ سرنوشت‌سازی است، و به جنگ خندق شباهت دارد، (جنگ خندق) در آن زمان هم جنگ سخت و مشکلی بود و در آن جان‌ها به لب آمد، منافقان میگفتند: بیایید به خانه‌هایمان برگردیم، پیروزی الهی که محمد(ص) به ما وعده داده کجا است؟ اما خداوند متعال بعد از پایداری و صبر مؤمنان، آنها را پیروز کرد.
ما با شما هستیم و در همه حال از شما حمایت خواهیم کرد، نگران نباشید، مهم این است که صبر کنید و در برابر این دشمن بایستید. توجه زیادی به مردم داشته باشید، چرا که آنها می‌خواهند مردم را از شما دور کنند. اگر خداوند شما را پیروز گرداند به قدرتی تبدیل خواهید شد که هیچ نیرویی نمی‌تواند در برابر آن بایستد.

متن عربی پیام

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها