صحنه هایی از عملیات ارتش عراق در مرکز بیجی

چهارشنبه 21 آبان 1393 - 13:24

نيروهاي ارتش عراق با پشتيباني نيروهاي مردمي پس از درگيري هاي سخت با عناصر گروه تروریستی داعش، وارد مرکز شهر بيجي در شمال تكريت شدند.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه گزارش داد، نيروهاي ارتش عراق توانستند 30 تن از عناصر گروه تروريستي داعش را در روستاي "الحجاج "واقع در حد فاصل تكريت و بيجي و همچنین شمار ديگري از تروریست ها را نيز در داخل شهر بیجی به هلاكت برسانند.

نيروهاي عراق با ايجاد مراكز ايست بازرسي تلاش می کنند، عناصر مسلح را در داخل شهر به دام بیندازند.

"ناظم الربيعي" تحليلگر و نويسنده عراقي به خبرنگار العالم گفت: پيروزي هاي اخير ارتش نشان داده است كه ارتش و نيروهاي مردمي ابتكار عمل را در آزاد سازی اراضي عراق در دست دارند، و نيازي به حضور نيروهاي بيگانه نيست. پيروزهاي اخير در آمرلي، بيجي و جرف النصر بهترين گواه بر اين امر است.

بر اساس اين گزارش، به لحاظ موقعيت نظامي، شهر بيجي منطقه ای راهبردي به شمار مي رود و تسلط ارتش بر این شهر مسیر ارتباطی و پشتیبانی افراد مسلح را در تكريت به جنوب استان صلاح الدين و جنوب موصل به عنوان مركز اصلي استقرار عناصر مسلح داعش و همچنین مسیر ارتباطی تروریست ها از غرب بیجی به استان الانبار را قطع مي كند.

"هادي جلو مرعي" مدير ديده بان آزادي مطبوعات در عراق به العالم گفت: نيروهاي ارتش و داوطلبان براي قطع همه راه هاي ارتباطي بين عناصر گروه تروريستي داعش در مناطق شمال بيجي به طرف تكريت و مناطق مرتبط با موصل در "الشرقاط" كه عناصر داعش در آن حضور دارند، تلاش می کنند.

جلو مرعي افزود: تسلط ارتش عراق بر بیجی، تاثير مثبتي بر قطع مسیرهای امدادرسانی داعش به مناطق متصل به صحراي الانبار، فلوجه و نيز مناطق مرتبط با كركوك و دياله دارد. در این مناطق عناصر تروريستي به طور گسترده حضور دارند.

نيروهاي عراقی همچنین برخي از روستاهاي واقع در جاده تكريت- بيجي مثل الحجاح، المزرعه و المالحه را که از مهم ترين اين روستاها هستند، پاکسازی كردند و اقدام ارتش نشان دهنده عزم ان برای محاصره عناصر مسلح در داخل تكريت است.

11-22:30

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها