مهندسان ترکیه: پاپ به کاخ اردوغان نرود!

مهندسان ترکیه: پاپ به کاخ اردوغان نرود!
چهارشنبه 21 آبان 1393 - 17:59

اتحادیه مهندسان معمار آنکارا در نامه‌ای خطاب به پاپ فرانسیس از وی خواست در سفر به ترکیه از حضور در کاخ ریاست جمهوری این کشور خودداری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اتحادیه مهندسان معمار آنکارا در این نامه از پاپ فرانسیس خواسته اند دعوت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را برای حضور در کاخ جدید ریاست جمهوری در آنکارا رد کند.

به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه طرف چاپ ترکیه، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک ها 28 نوامبر به آنکارا سفر خواهد کرد.

در این نامه با اشاره به اینکه پاپ فرانسیس نخستین مهمان خارجی است که قرار است، ‌اردوغان در کاخ جدید ریاست جمهوری میزبان وی باشد، از وی خواسته شده دعوت اردوغان را رد کند.

اتحادیه مهندسان معمار آنکارا در این نامه تاکید کرده است،‌ این کاخ به صورت غیر قانونی ساخته شده است و پاپ نباید با حضور در این کاخ، ساخت آن را مشروع نشان دهد.

اتحادیه مذکور اعلام کرد به همه سران کشورها،‌ سفارتخانه های خارجی و روسای سازمان های بین المللی نامه هایی ارسال خواهد کرد و از آنان خواهد خواست در سفر به ترکیه از حضور در کاخ جدید ریاست جمهوری این کشور خودداری کنند.

این در حالی است که  صدور چندین حکم قضایی، نتوانست پروژه احداث کاخ اردوغان را متوقف کند، و طرفداران محیط زیست در ترکیه هم از اینکه اردوغان یکی از معدود فضاهای سبز باقیمانده در آنکارا را هم برای ساخت قصر تخریب کرده، به شدت معترض هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها