چرا اردوغان از تحولات سوریه خشمگین است؟

چهارشنبه 21 آبان 1393 - 18:40

العالم - عضو ارشد حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه ضمن تاکید بر دخالت ترکیه در حوادث سوریه و حمایت این کشور از تروریست های داعش، از آزادی قریب الوقوع عین العرب به همت مبارزان کرد خبر داد.

"محمد ایبش" شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با تاکید بر آنکه اظهارات "صالح مسلم" رئیس حزب دموکراتیک سوریه بدون دلیل و برهان نیست و مستند به اطلاعات موثق است و ثابت می کند ترکیه به گروهک تروریستی داعش در عین العرب و همچنین گروهک النصره که روی دیگر داعش در مناطق مختلف سوریه است، کمک می کند.

ایبش افزود: ترکیه تلاش می کند که امنیت و استقرار مناطق سوری نزدیک با مرز خود را با دلایل واهی متزلزل کند و هدف سران آنکارا از این اقدام برای همه مشخص است و ترکیه قصد دارد با حمایت از داعش و جبهه النصره نقش خود را در امور داخلی سوریه پررنگ کند.

وی تاکید کرد: البته این مساله بسیار بعید است وامکان ندارد که ما در حزب اتحاد دموکراتیک و جنبش جامعه دموکراتیک به ترکیه اجازه دخالت در مناطق خود را بدهیم و نیروهای دفاع مردمی نیز برای مقابله با هجوم به شهر عفرین آمادگی کامل دارند.

ایبش با اشاره به اوضاع فعلی عین العرب، افزود: درباره عین العرب نیز بر اساس اطلاعاتی که به ما رسیده نیروهای دفاع مردمی به کمک لشکر جبهه کردها و احرار سوریه، تروریست های داعش را خیابان به خیابان در عین العرب تعقیب کرده و طی چند روز آینده خبر آزادی این شهر به گوش شما خواهد رسید.

عضو ارشد حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه تاکید کرد: داعش و جبهه النصره، هر دو از تفکر و ایدئولوژی سلفی تکفیری برخوردارند و در این زمینه تفاوتی با هم ندارند.

وی ترکیه را متهم کرد که تلاش می کند این مفهوم را به کشورهای منطقه القا کند که از تروریست های داعش حمایت خواهد کرد. ایبش از کشورهای غربی نیز خواست که این موضوع را درک کنند که اردوغان برای دخالت در مسائل داخلی سوریه دچار نوعی "جنون" است.

پربیننده ترین خبرها