پس از نیم قرن،

تلویزیون ترکیه به خاطر تخلف اردوغان مجازات شد

تلویزیون ترکیه به خاطر تخلف اردوغان مجازات شد
چهارشنبه 21 آبان 1393 - 22:29

العالم - شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد که صدا و سیمای دولتی این کشور به خاطر جانبداری از "رجب طیب اردوغان" در پوشش اولین انتخابات مستقیم ریاست جمهوری ترکیه، مجازات شده است.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که در تابستان امسال انجام شد، قدمی بزرگ در راه تقویت سلطه اردوغان پس از 10 سال نخست وزیری و گسترش اختیارات ریاست جمهوری این کشور بود؛ منصبی که پیش از تصدی اردوغان، تا حد زیادی "تشریفاتی" شده بود و اردوغان در زمان نخست وزیری هم شخص اول مؤثر در سیاست ترکیه به شمار می آمد.

پایگاه اینترنتی "اسکای نیوز" می نویسد:  موسسه صدا و سیمای دولتی ترکیه که مالیات دهندگان این کشور هزینه آن را می پردازند وادار شد به عنوان مجازات، به جای 11 برنامه از پیش تعیین شده، برنامه های مستند پخش و علت این مجازات را نیز اعلام کند.  

این مجازات پس از ارائۀ شکایات متعدد به شورای عالی انتخابات ترکیه درباره نقض قواعد بی طرفی در پوشش خبر انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعمال شد.  

شورای عالی انتخابات ترکیه، اعلام کرد: صدا و سیمای دولتی ترکیه در روزهای ششم تا هشتم اوت 2014 که برای تاثیرگذاری بر رای دهندگان قبل از انتخابات دهم اوت بسیار مهم بود،  5 ساعت و 26 دقیقه را به پخش سخنرانی های اردوغان اختصاص داد، اما همزمان، سخنان انتخاباتی "اکمل الدین احسان اوغلو" نامزد معارض و "صلاح الدین دمیرتاش" نامزد کردها (دو نامزد دیگر انتخابات) پخش نشد. 

اردوغان در آن انتخابات 52 درصد آراء را به خود اختصاص داد که البته رقبایش وی را به سوء استفاده از اموال عمومی در تبلیغاتی متهم کردند.

گزارش های محلی حاکیست که این اولین بار در 45 سال گذشته در ترکیه است که رادیو و تلویزیون دولتی این کشور محکوم می شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها