هلاکت دهها عضو القاعده درنبرد با انصار الله در یمن

هلاکت دهها عضو القاعده درنبرد با انصار الله در یمن
پنج‌شنبه 22 آبان 1393 - 16:48

دهها عضو گروه تروریستی القاعده در جریان نبردهای جاری با نیروهای جنبش انصارالله یمن در دو منطقه خبزه و جبل الثعالب این کشور کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منطقه خبزه شاهد درگیریها و گلوله باران شدید است و نبردها بین عناصر القاعده و نیروهای جنبش انصار الله تاکنون به هلاکت بیش از 50 عضو القاعده از جمله اتباع خارجی منجر شده است.

صدها نفر از عناصر القاعده که از چند منطقه در مارب، شبوه و نظایر آن برای مقابله با جنبش انصار الله و نیروهای کمیته های مردمی آمده اند، در اطراف منطقه خبزه حضور دارند.

منطقه رادع دو هفته پیش شاهد نبرد شدید بین نیروهای کمیته های مردمی و عناصر القاعده بود. نیروهای کمیته های مردمی توانستند این شهر رادع را از عناصر القاعده پاکسازی کنند و سپس درگیری و تبادل آتش در اطراف این شهر روی داد و انفجار شدید یک خودروی بمبگذاری شده نیز منطقه العیاونه در ناحیه القریشیه را لرزاند که القاعده مسئولیت آن را برعهده گرفت.

نیروهای جنبش انصارالله دوشنبه گذشته یک مخفیگاه را در یکی از کوههای واقع بین دو منطقه خبزه و المناسح کشف کردند که عناصر القاعده از آنجا برای شکنجه کردن استفاده می کردند. این اقدام پس از تسلط نیروهای جنبش انصار الله بر این کوه صورت گرفت.

خبرگزاری "خبر" یمن به نقل از یک منبع امنیتی گفت: جنبش انصار الله بعد از نبردهای شدید با القاعده دو کوه الثعالب و الغلیب را به کنترل خود درآورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها