آمریکا به نقض حقوق بشر اذعان کرد

آمریکا به نقض حقوق بشر اذعان کرد
پنج‌شنبه 22 آبان 1393 - 19:42

مشاور حقوقی دولت آمریکا در مقابل کمیته مبارزه با شکنجه سازمان ملل در ژنو اذعان کرد که این کشور در چارچوب جنگ علیه تروریسم به اندازه کافی به رعایت حقوق بشر پایبند نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ماری مک لوید" مشاور حقوقی دولت آمریکا با حضور در کمیته مبارزه با شکنجه در ژنو اذعان کرد که کشورش بخصوص بعد از حوادث 11 سپتامبر به اندازه کافی به ارزش های حقوق بشری پایبند نبوده است.

مک لوید ضمن ابراز تاسف از این که کشورش همیشه به ارزشهای انسانی مقید نبوده است، افزود: واشنگتن از خط قرمزها گذشته و مسئولیت این کار خود را می پذیرد.

کمیته مبارزه با شکنجه ژنو درباره چندین پرونده مثل زندان گوانتانامو و کشته شدن مایکل براون شهروند آمریکایی به دست نیروهای پلیس سوال هایی را مطرح کرد.

مک لوید به همراه هیاتی متشکل از 30 مقام آمریکایی به مدت دو روز در ژنو خواهند بود تا به سوالات کمیته که برای اولین بار پس از سال 2006 پرونده حقوق بشری آمریکا را رسیدگی می کند، پاسخ دهند.

اعضای کمیته سازمان ملل، همچنین سوال هایی را درباره شرایط نگهداری زندانیان و دلیل پرداخت نکردن غرامت به قربانیان اقدامات خشونت بار نظامیان آمریکایی در زندان ابوغریب در عراق در سال 2000 مطرح کرده است.

علاوه بر نقض حقوق بشر در مسائل مربوط به مبارزه علیه تروریسم، سوالاتی درباره زندانی کردن تعداد زیادی از مهاجران غیرقانونی که در میان آنها کودکان و نوجوانان وجود دارند و جرمی مرتکب نشده اند، مطرح شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها