گزارش العالم از اوضاع آوارگان عراقی در فصل سرما

پنج‌شنبه 22 آبان 1393 - 22:44

شهروندان عراقی که از مناطق اشغال شده داعش، خانه و کاشانه خود را رها کرده و آواره شده اند، با نزدیک شدن فصل زمستان در اوضاع انسانی دشواری قرار دارند.

خبرنگار شبکه العالم در عراق در گزارش خود به چالش پیش روی دولت عراق در زمینه آوارگان در داخل این کشور اشاره کرد و گفت: شهروندان عراقی که از مناطق اشغال شده گروه تروریستی داعش، خانه و کاشانه خود را رها کرده و آواره شده اند، با نزدیک شدن فصل زمستان در اوضاع انسانی دشواری قرار دارند.

وی درعین حال افزود: البته در استان بصره با توجه به نبود سازمان های بین المللی در صحنه، کمک هایی مانند وسایل گرما زا توسط استانداری تهیه و به آوارگان اعطا شده است.

چالش دولت عراق و همچنین سازمان های بین المللی برای کمک به آوارگان شهرهای مختلف عراق، ایجاد فضای مناسب برای خانواده های مزبور جهت مقابله با سرما، باران و بیماری های مسری است. 

یک آواره عراقی به العالم گفت: آنچه از دولت عراق می خواهیم، وسایل گرما زاست، چون محل زندگی ما در برابر سرما محفوظ نیست و کودکان در این شرایط آسیب پذیر هستند، به همین دلیل آنچه می خواهیم ابزارهای بسیار ساده و ابتدایی زندگی است. 

یک زن آواره عراقی دیگر به خبرنگار العالم گفت: کمبودهایی وجود دارد، اما ما به یاری خداوند متعال مشکلات را پشت سر می گذاریم.

در این حال، یک کودک آواره عراقی گفت: به مدرسه نمی روم، چون مدرسه ای وجود ندارد.

از مهمترین اقدامات مقامات محلی بصره، توزیع لوازم گرمایشی، پتو و لباس زمستانی برای 2 هزار آواره در این استان است که در اردوگاه در انتظار حمایت سازمان های بین المللی هستند.

"طارق الموسوی" مدیر دفتر مهاجرت بصره به العالم گفت: تمام اتاق های اردوگاه با موکت فرش شده است و پتو و تشک تا حد امکان و بر اساس تعداد خانواده های آواره تامین شده است.

یک داوطلب فعال در اردوگاه گفت: مدیریت اردوگاه از وزارت مهاجرت و آوارگان خواستار تامین بخاری شده است.

همچنین اداره بهداشت استان به منظور جلوگیری از رواج بیماری های مسری در میان آوارگان تصمیم به افتتاح یک درمانگاه دائمی در اردوگاه و اجرای برنامه های بهداشتی پشگیرانه به ویژه در میان کودکان گرفته است.      

"نسرین سالم" مسئول درمانگاه مزبور گفت: در این درمانگاه بهترین خدمات پزشکی مانند واکسیناسیون و خدمات درمانی - بهداشتی ارائه و موارد ویژه به بیمارستان های منطقه اعزام خواهند شد. 

13-14:46
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها