تکفیری ها به دنبال انتقال بحران سوریه به مصر هستند

تکفیری ها به دنبال انتقال بحران سوریه به مصر هستند
جمعه 23 آبان 1393 - 13:35

العالم - یک کارشناس مصری گفت که این کشور از زمان سرنگونی حکومت اخوان المسلمین در سال 2013 با نبرد واقعی ضد تروریسم مواجه است.

"محمد السيد احمد" کارشناس مسائل سیاسی روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: مصر از 30 ژوئن 2013 و سرنگونی حکومت اخوان المسلمین در مصر، با نبرد واقعی ضد تروریسم روبرو است و گروه های تکفیری مسلح در تلاش برای انتقال درگیری ها در سوریه به مصر هستند.

 احمد با اعلام این که گروه اخوان المسلمین، از سوی بسیاری از تروریست ها در جهان تحت حمایت قرار دارد و دارای شاخه های بسیاری در مناطق مختلف جهان است، بیان داشت: این گروه تصمیم گرفته که تروریسم را علیه همه مردم مصر و خواسته های آنان ادامه دهد و به همین دلیل به حملات خود ادامه می دهد.

این کارشناس مصری در ادامه بر لزوم مقابله فراگیر با گروه اخوان المسملین در زمینه های فکری، رسانه ای، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تاکید کرد و گفت: نباید پلیس و ارتش را به تنهایی در مقابله با اخوان المسلمین رها کرد و مردم نیز باید در کنار آنان باشند.

وی با بیان اینکه رژیم حسنی مبارك، به این گروه ها اجازه گسترش در داخل جامعه مصر را داد، تاکید کرد: نبرد واقعی ضد تروریسم به زودی به پایان نمی رسد بلکه برای مدت طولانی ادامه خواهد یافت.

این کارشناس مسائل سیاسی مصر گفت: گروه های تروریستی که قبلاً در سوریه ظاهر شده اند، از چهار سال پیش تلاش می کنند تا درگیری ها را به مصر منتقل کنند و پس از سرنگونی اخوان المسلمین مصر از قدرت، فضای مناسب برای این اقدام فراهم شد.

وی با این حال  تأکید کرد: اوضاع در مصر متفاوت است و ارتش و دولتمردان مصر از تجربه سوریه درس گرفت  و در مصر با هرگونه تلاشی برای ایجاد ناآرامی با قاطعیت مقابله می شود.

السيد احمد تاکید کرد که ملت و ارتش مصر از حجم توطئه علیه این کشور آگاه هستند، به ویژه اینکه مصر در سه دهه گذشته صحنه عملیات تروریستی زیادی بوده و توانسته است که با این حملات مقابله کند و اکنون قادر است که برای شکست طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی که از تروریسم نه فقط در مصر بلکه در همه کشورهای عربی حمایت می کنند، وارد نبرد شود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها