ارتباط ناامنی های مصر با داعش

جمعه 23 آبان 1393 - 22:24

بعد از انتشار خبر ائتلاف گروه تروریستی موسوم به انصار بیت المقدس با داعش، ناامنی ها در مصر افزایش یافته است.

خبرنگار شبکه العالم از مصر گزارش داد، سه سرباز مصری و دو تن از نیروهای پلیس در حملات جداگانه به ضرب گلوله کشته شدند و 16 نفر نیز در اثر انفجار یک بمب صوتی در تونل های متروی قاهره زخمی شدند. علاوه بر این نیروی دریایی مصر در سواحل دمیاط مورد حمله قرار گرفت و 8 سرباز مفقود و 5 نفر مجروح شدند.
ناامنی در مصر بعد از حملات جدید افراد مسلح تشدید شده چنان که مقامات امنیتی گفتند تروریستها در حمله نخست سه سرباز را از تاکسی بیرون کشیده و آنان را کشتند؛ در حمله مشابه دیگر، افراد مسلح دو نیروی پلیس را از خودرو پیاده کرده و سپس به ضرب گلوله کشتند.
به عقیده ناظران افزایش ناآرامی ها در مصر به دلیل ائتلاف اخیر میان گروه تروریستی موسوم به انصار بیت المقدس و داعش است.
"ایمن سمیر" تحلیل گیر سیاسی مصری به خبرنگار العالم گفت: سخنگوی داعش در پیامی به جنبش انصار بیت المقدس معیار و تاکتیک هایی را که موجب افزایش قدرت حملات آن علیه ارتش و پلیس مصر شود به این گروه اعلام کرده و انصار بیت المقدس از تجربیات تروریستی داعش استفاده کرده اند.
اشرف العشیری سردبیر روزنامه الاهرام در گفت و گو با خبرنگار العالم در مصر اظهار داشت: این گروه تروریستی بعد از ائتلاف با داعش ، عملیات تروریستی خود را گسترش داده است، و در مرحله بعدی می تواند امنیت کل مصر را از بین ببرد و می تواند آثار خطرناکی در زندگی سیاسی و امنیتی مصر داشته باشد و مانع پیشرفت اصلاحات سیاسی در کشور شود.
اما ارتش مصر تلاش می کند با تکیه بر راهبرد حملات پیش دستانه علیه گروههای تکفیری و تروریستی از گسترش نفوذ اقدامات تروریستی و انفجارها بکاهد.
"عبدالنبی عبدالستار" پژوهشگر مسائل گروههای تروریستی، افزایش تمرینات ویژه برای وزارت کشور و نیروهای پلیس را به منظور مقابله با انواع و او اشکال تروریسم را خواستار شد.

عبدالستار به خبرنگار العالم گفت: جبهه سودانی یا جبهه جنوبی در حال حاضر منبع خطر است و گروههای تروریستی با فرار از سینا به جنوب و دریا هجوم آورده اند.
عملیات تروریستی مرکز قاهره را نیز هدف قرار داده است چنان که 16 نفر در پی انفجار بمبی در یک واگن مترو مجروح شدند.
"اسلام ابوالمجد" خبرنگار العالم از قاهره تاکید می کند که دولت مصر پس از انتشار خبر ائتلاف میان تروریست های انصار بیت المقدس و داعش اعلام کرد جنگی برای درهم شکستن استخوانهای تروریسم را آغاز کرده است. کارشناسان امنیتی معتقدند این جنگ برای مدتی طولانی ادامه خواهد داشت. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها