گزارش دیرهنگام سازمان ملل درباره داعش در سوریه

گزارش دیرهنگام سازمان ملل درباره داعش در سوریه
جمعه 23 آبان 1393 - 23:18

پس از چند سال از اقدامات جنایتکارانه گروه های تروریستی درسوریه به ویژه داعش، کمیته تحقیق سازمان ملل درباره سوریه، سرانجام اعلام کرد که داعش در این کشور به طور گسترده مرتکب "جنایت ضد بشریت" می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کمیته تحقیق سازمان ملل، در نخستین گزارش خود پرده از جزییات جنایت های هولناکی برداشت که در مناطق تحت سلطه داعش اتفاق می افتد.

در این گزارش که تحت نظر "پائولو سرجیو پِنیرو" تنظیم شده، آمده است: عناصر مسلح، سیاست مجازات نژادپرستانه ای را در پیش گرفته اند و مخالفان خود را به پرداخت مالیات یا تغییر دین مجبور و اماکن دینی را منهدم می کنند و اقلیت ها را به صورت سازمان یافته، از اماکن سکونتشان اخراج می کنند.

برپایه این گزارش، حملات "گسترده و سازمان یافته" ضد شهروندان کُرد و اقلیت های ایزدی، به مثابه "جنایت ضد بشریت" است، و عملیات آدم ربایی از طریق حمله به شهروندان مناطق حلب و رقه به همراه ارتکاب جنایت و شکنجه را شامل می شود.

در این گزارش 20 صفحه ای تاکید شده است: داعش، در مناطق و روستاهای شمال شرقی سوریه علاوه بر بریدن سر عده ای از مردم، شماری از مردان و زنان و کودکان را در اماکن عمومی سنگسار کرد.

کمیته تحقیق سازمان ملل خاطر نشان کرد که گروه های مسلح، معمولا اجساد اعدامی ها را به مدت سه روز به صلیب می کشند و سرهای قربانیان را بر فراز سیم های خاردار، نصب می کنند تا به مثابه "هشداری به ساکنان درباره پیامدهای مخالفت با گروه های مسلح" باشد.

اسیرانی که نزد داعش، اسارت را تجربه کرده اند خاطر نشان می کنند که بدترین برخوردها در مراکز بازداشت و اسارت، با کسانی صورت می گیرد که به وابستگی به دیگر گروه های مسلح مظنون هستند یا روزنامه نگاران و یا کسانی که با مطبوعات بیگانه همکاری کرده باشند.

در این گزارش با تاکید بر این که داعشی ها به زنان تجاوز می کنند، خاطر نشان شده است که خانواده ها از بیم آن که دخترانشان به زور به عقد عناصر مسلح داعش در آورده شوند، دخترانشان را در سنین پایین شوهر می دهند. در این میان، شماری از زنان ایزدی به عنوان برده به غنیمت برده شدند و این اقدام "جنایت ضد بشریت" است.

کمیته تحقیق درباره اوضاع در سوریه، به جنایت های داعش در مناطق تحت تصرف داعش در عراق نپرداخت و فقط جنایت های این گروه را در سوریه در کانون توجه قرار داد.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها