معرفی پادشاه آینده عربستان در روزنامه آمریکایی !

معرفی پادشاه آینده عربستان در روزنامه آمریکایی !
شنبه 24 آبان 1393 - 15:27

فعال عربستانی که با انتشار خبرهایی از مسائل پشت پرده خاندان حاکم عربستان شهرت بسیاری را با نام "مجتهد" کسب کرده است، از دلیل انتشار مقاله‌ای تبلیغاتی در یک روزنامه آمریکایی درباره "متعب بن عبدالله" وزیر گارد ملی عربستان پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "مجتهد" تأکید کرد: "روب سبحانی" استاد سابق دانشگاه و نویسنده مقاله روزنامه واشنگتن تایمز، به عنوان شخصیتی مزدور شناخته می‌شود، و "خالد تویجری"  (رئیس دیوان پادشاهی) او را از طریق یک استاد مصری که در همان دانشگاه کار می‌کرد، خرید.
در این مقاله ادعایی با تیتر "شاهزاده سعودی که پادشاه خواهد شد"، از "متعب بن عبدالله" (وزیر گارد ملی) به عنوان بهترین جانشین پدرش یاد می‌شود. همچنین به توانایی او در مقابله با تروریسم و تصمیم‌گیری تعیین کننده و سریع و کارآزمودگی و غرق شدن او در کارهای نظامی برای مدتی طولانی اشاره شده، که به همین خاطر مهارتهای بسیاری را کسب کرده است.
مجتهد در صفحه تویتر خود گفت: محمد بن نایف از زمان تعیین شدن به عنوان معاون پدرش توانست پادشاه را فریب دهد، به همین دلیل پس از برکناری عمویش احمد، او را به عنوان وزیر کشور تعیین کرد.
مجتهد ادامه داد: وی همچنین توانست تویجری را فریب دهد که هیچ مخالفتی با تعیین متعب ندارد، از این‌رو به ظاهر موافقت خود را اعلام و پس از تعیین مقرن به عنوان جانشین ولیعهد، با مقرن بیعت کرد.
مجتهد افزود: به همین دلیل پادشاه و تویجری هیچگونه اقدام منفی ضد محمد بن نایف اتخاذ نکردند، تا اینکه قبل از رمضان و با آغاز تحرکاتی در خاندان ضد تویجری، مواضع تغییر کرد.
وی تأکید کرد: محمد بن نایف پس از آنکه دریافت مخالفتها در خاندان با تویجری و طرح او درباره متعب درحال افزایش است، مخالفتهای خود را با تویجری در نشستهای خانوادگی آغاز کرد.
مجتهد خاطرنشان کرد: محمد بن نایف هیچگاه جرأت نکرده بود به تویجری توهین کند، تا اینکه کینه و بغض شدید علیه او و بلند شدن صدای لابی مخالف در خانواده را مشاهده کرد؛ بنابراین سعی کرد جایگاه خودش را نزد خانواده بالا ببرد.
مجتهد افزود: محمد بن نایف نمی دانست که تویجری – پس از فشار لابی- به صورت ظاهری کنار گذاشته شد، ولی همچنان در حال برنامه‌ریزی برای متعب است، و همچنین نمی دانست که هر فحشی که به تویجری می‌دهد فورا به او می‌رسد.
مجتهد گفت: وقتی تویجری و متعب دلایل و مدارکی کافی به دست آوردند که نشان می‌داد محمد بن نایف درحال فریب آنها است و تصمیمی واقعی برای قطع راه به روی متعب گرفته است؛ مواضع آنان تغییر کرد.
مجتهد تأکید کرد: به همین دلیل تویجری معتقد است که محمد بن نایف تنها کسی است که می تواند طرح او را برای رساندن متعب به قدرت ناکام بگذارد؛ و بقیه ارزشی ندارند زیرا نیروی مسلحی تحت فرمان آنان نیست.
مجتهد گفت: به همین دلیل تویجری سعی کرد پادشاه را قانع کند که باید از هر فرصتی استفاده کرد، تا بتوان محمد بن نایف را در خصوص حکومت (آل سعود) و یا کشور به عنوان مقصر معرفی کرد.
مجتهد ادامه داد: تویجری در قانع کردن پادشاه با مشکلاتی مواجه شد ولی سرانجام موفق شد؛ وی به پادشاه فهماند که زمینه را آماده می کند و منتظر است تا محمد اشتباه بزرگی مرتکب شود تا بتواند این تصمیم را نزد خاندان توجیه کند.
مجتهد اظهار داشت: تویجری در جریان سفرش به آمریکا از نهادهای لابی مخفی خود برای فهماندن این موضوع به هواداران محمد بن نایف استفاده کرد که وی فرد شایسته ای نیست زیرا برنامه او برای حکومت عناصر متدین را به صحنه وارد می‌کند.
مجتهد تأکید کرد: رسانه‌ها را رصد کنید، خواهید دید که انتقادها از وزارت کشور و عملکرد امنیتی آن گسترش یافته است؛ علاوه بر این محمد به سوی اقداماتی کشانده شده است که برگه‌های باقیمانده او را نیز خواهد سوزاند.
مجتهد گفت: برکناری وی فقط در انتظار یک اشتباه آشکار است؛ اما چه زمان؟ به عقیده من زمان نزدیک است، شاید چند ماه .. زیرا تویجری می داند که محمد در حال برنامه ریزی است و نمی خواهد که از او پیش بیفتد.
"روب سبحانی" استاد سابق دانشگاه و نویسنده مقاله روزنامه واشنگتن تایمز برای معرفی "متعب" به عنوان فردی میانه‌رو، و جلب حمایت افکار عمومی آمریکا، تأکید کرد: شاهزاده متعب در سال 2013 در جشنواره "جنادریه" درباره نیاز عربستان سعودی به سکولاریسم بیشتر و کاهش نقش اسلام سیاسی سخن گفت. این اظهارات وی با استقبال بسیاری از مردان و زنان سعودی همراه شد، کسانی که نمی‌خواهند این کشور در گروگان تنگ نظری علمای دین باقی بماند. از نظر شاهزاده جهاد باید در سازندگی و ابتکار باشد و نه ویرانی.
این نویسنده درباری سعودی، خاطرنشان کرد: متعب تمایل دارد که مرکزی را با هماهنگی وزارت دفاع آمریکا در عربستان تأسیس کند، تا با ایجاد تیمی متشکل از گارد ملی سعودی و شخصیتهای نظامی آمریکایی، به حوادث طبیعی در همه مناطق دنیا رسیدگی شود، مانند توفان ویرانگری که سال گذشته فیلیپین را در نوردید.
سبحانی که سعی کرده است در این مقاله متعب بن عبدالله را بهترین هم پیمان راهبردی آمریکا معرفی کند، درخواست کرد هرچه سریعتر دو گام مهم برای نزدیک شدن آمریکا به متعب اتخاذ شود. نخست دعوت از متعب برای شرکت در جلسه‌ای مشترک در کنگره و مشخص شدن دیدگاه او درباره چگونگی همکاری مشترک و قویتر آمریکا و عربستان در مقابله با چالشهای جهانی و منطقه ای دو کشور. و دوم، اقدام آکادمی ملی علوم در برگزرای سفری برای متعب جهت بازدید از دانشگاه‌ها و شرکتهای نوپای آمریکایی جهت برطرف کردن نیازهای آنان درخصوص نسل آینده مبتکران آمریکایی.
مجتهد دو هفته قبل اعلام کرده بود که متعب بن عبدالله به زودی به آمریکا سفر می کند که این سفر در ظاهر رسمی است ولی در باطن به هدف هماهنگی جناح حامی وی و تویجری در آمریکا ضد محمد بن نایف است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها