هلاکت صدها عضو داعش در عین العرب

هلاکت صدها عضو داعش در عین العرب
دوشنبه 26 آبان 1393 - 11:12

مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه از هلاکت صدها عضو داعش در شهر عین العرب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مرکز وابسته به مخالفان سوریه در لندن تأکید کرد که داعش روز 16 سپتامبر 2014 به عین العرب حمله کرد و از آن روز تاکنون712 تن از اعضای این گروه تروریستی از پا در آمده اند.

این مرکز افزود : اکثر تلفات درگیری های سنگین عین العرب متعلق به داعش است و به نظر می رسد که کُردها حرف اول را در میدان درگیری می زنند.

مرکز مذکور اعلام کرد : درگیری ها  در جنوب عین العرب در سه روز گذشته شدت گرفته است در حالی که طی دو هفته گذشته شدت این درگیری ها کم بود .

مرکز دیده بان حقوق بشر افزود : کمیته های دفاع مردمی کُرد و پیشمرگه عراق مواضع داعش را در عین العرب حمله می کنند، و جنگنده های ائتلاف بین المللی نیز از شنبه شب تا صبح یکشنبه 4 بار به مواضع این گروه مسلح حمله کردند.

درگیری ها و حملاتِ داخل و حومۀ عین العرب از شنبه شب تا صبح یکشنبه باعث کشته شدن 23 عضو داعش و 4 کُرد شده است که در میان تلفات داعش دو عضو ارشد دیده می شود.

بر اساس این گزارش، در درگیریهای عین العرب تا کنون  398 عضو کمیته های دفاع مردمی کُرد سوریه و پیشمرگه عراق، 16 عضو گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه و 27 شهروند کُرد کشته شده اند.

این مرکز به منبع خود در ارائه این آمار اشاره ای نکرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها