مسؤول ترکیه‌ای: اردوغان به دنبال امپراتوری عثمانی است

مسؤول ترکیه‌ای: اردوغان به دنبال امپراتوری عثمانی است
دوشنبه 26 آبان 1393 - 14:56

شهردار "ماردین" در جنوب شرقی ترکیه اعلام کرد دولت این کشور برای سیطره بر خاورمیانه تلاش می کند و می خواهد امپراتوری عثمانی را دوباره زنده کند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد تورک" که یک سیاستمدار کُرد کهنه کار ترکیه‌ای است، در مصاحبه با گزارشگر خبرگزاری الشرق الاوسط مصر در ترکیه گفت: روابط ترکیه با کشورهای دیگر ابتدا به خوبی پیش می رود ولی بعداً تیره می شود؛ به عنوان مثال روابط ترکیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه خوب بود ولی بعداً به تیرگی گرائید زیرا دولت آنکارا فقط به منافع خود می اندیشد.
تورک افزود: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مرتکب اشتباهاتی شده است و با لیبی نیز مشکل پیدا کرده؛ دولت اردوغان هم اکنون در منطقه منزوی است و قدرت و نفوذش در منطقه رو به افول است. اردوغان اهمیتی برای وحدت اسلامی یا برادری و دوستی یا دمکراسی قائل نیست و فقط درپی تأمین منافعش است و طرح هایش معمولاً خبیثانه است .
شهردار ماردین خاطرنشان کرد: داعش نَه تنها برای کُردها بلکه برای همه خاورمیانه بسیار خطرناک است، زیرا درپی سیطره بر منطقه است .
تورک اعلام کرد : داعش با کمک ترکیه درپی تسلط بر منطقه و ایجاد نظامی جدید در منطقه است .
شهردار ماردین اظهار داشت: همه کُردها در مبارزه با داعش متحد هستند و نَه تنها برای دفاع از خود بلکه برای دفاع از منطقه با این گروه تروریستی می جنگند .
احمد تورک یکی از سیاستمداران کُرد ترکیه است و قبلاً رئیس حزب سوسیال دمکرات و عضو پارلمان این کشور بود .
دادگاه قانون اساسی ترکیه روز 11 دسامبر 2009 حزب سوسیال دمکرات را به اتهام ارتباط با حزب کارگران کردستان (پ ک ک) ممنوع الفعالیت اعلام کرد.
احمد تورک پس از ممنوع شدن فعالیت این حزب از پارلمان ترکیه اخراج  و به همراه 36 هم حزبی خود، از عضویت در هر حزب سیاسی به مدت 5 سال منع شد .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها