وزیر کشور سابق انگلیس: برخی اعراب از داعش حمایت میکنند

وزیر کشور سابق انگلیس: برخی اعراب از داعش حمایت میکنند
دوشنبه 26 آبان 1393 - 15:25

وزیر کشور سابق انگلیس تاکید کرد برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از حامیان مالی داعش در کشورهایشان حمایت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت مرآة البحرين، دیوید بلانکت اظهار داشت که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کویت باید تدابیری علیه شهروندان خود اتخاذ کنند که به گفته او، از تروریسم در سراسر جهان حمایت مالی می کنند.

بلانکت دیروز (یکشنبه) در مقاله ای در روزنامه ساندی تلگراف چاپ لندن نوشت که برخی کشورها از جمله کویت، قطر و عربستان مسامحه می کنند و یا حتی از کسانی که از گروه «دولت اسلامی» (داعش) حمایت مالی می کنند، پشتیبانی می کنند.

وی گفت: آن ها نمی توانند در عرصه بین المللی اینگونه وانمود کنند که تمایل دارند جهان را از تهدید تندروها برهانند؛ ولی در عین حال در حیات خلوت خود از کسانی که ابزارهایی را برای انجام دادن اقدامات مرگبار فراهم می کنند، چشم پوشی کنند.

بلانکت به فعالیت خود به عنوان وزیر کشور انگلیس در زمانی که حملات 11 سپتامبر 2001 رخ داد، اشاره کرد و گفت، زمانی که متوجه شد اسامی افراد مظنون به حمایت مالی از تروریسم در فهرست های تحریم هایی آمریکا برای بلوکه کردن دارایی ها و جلوگیری از سفر آن ها مطرح شده، و این اسامی در فهرست های انگلیس وجود ندارد، غافلگیر شده است.

وزیر کشور سابق با استقبال از اقدام دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در لغو گذرنامه افرادی که برای جنگیدن در کنار گروه داعش به خارج از این کشور سفر می کنند، تاکید کرد که جلوگیری از رسیدن کمک مالی به دشمنان انگلیس که بیشترین اقدامات قتل را مرتکب می شوند مساله بسیار مهمی به شمار می رود.

وی در این مقاله نوشت: فشارها نباید فقط از جانب آمریکا و انگلیس باشد بلکه باید از جانب همه کشورهایی صورت گیرد که به دنبال رسیدن به دنیای باثبات و امن هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها