اتباع فرانسه و انگلیس در جمع جلادان داعش

اتباع فرانسه و انگلیس در جمع جلادان داعش
دوشنبه 26 آبان 1393 - 17:01

چند ساعت پس از گردن زدن "پیتر کاسیک" گروگان آمریکایی، و انتشار ویدیوی دیگری از داعش در زمینه گردن زدن دست کم 15 نظامی سوری، وزارت کشور فرانسه از احتمال وجود یکی از اتباع این کشور درمیان عناصر داعش خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم  "برنار کازنوو" وزیر کشور فرانسه گفت: به احتمال زیاد یکی از اتباع فرانسوی در بریدن سر نظامیان سوری در ویدئوی جدید داعش مشارکت داشته است.

به نوشته روزنامه الحیاة چاپ لندن، كازنوو تصریح کرد: این امکان وجود دارد که ماکسیم هوشار (متولد سال 1992 در شمال غرب فرانسه) که اوت 2013 به سوریه رفت و قبل از آن در سال 2012 در موریتانی اقامت گزیده بود، از جمله عناصر داعش باشد که در سر بریدن نظامیان سوری مشارکت داشته اند.

کازنوو افزود: "تجزیه و تحلیل دستگاه های اطلاعاتی فرانسه نشان می دهد به احتمال بسیار زیاد یک شهروند فرانسوی به طور مستقیم در اجرای این گونه اقدامات پست داعش مشارکت دارد".

درهمین ارتباط، یک انگلیسی به نام "احمد المثنى" گفت: گمان می رود پسرش که دانشجوی رشته پزشکی بوده، از جمله عناصر گروه داعش باشد که در ویدئوی منتشر شده درباره گردن زدن سر گروگان های سوری دیده می شود.

دیلی میل به نقل از احمد المثنى نوشت که به احتمال زیاد، پسر بیست ساله اش ناصر، یکی از 16 تروریستی است که در نوار ویدئویی مربوط به گردن زدن گروگان های سوری دیده می شوند.

المثنى که در شهر کاردیو ولز اقامت دارد، افزود: "مطمئن نیستم ولی به نظر می رسد که او پسرم باشد".

اعلام قتل کاسیگ آمریکایی، پنجمین گروگان غربی که توسط داعش گردن زده می شود، بلافاصله با انتشار یک نوار ویدئویی دیگر همراه شد که به مدت 15 دقیقه نمایش داده می شود و دراین ویدئو، عناصر داعش دست کم 15 گروگان سوری را گردن می زنند که به گفته این گروه، قربانیان خلبانان و افسران طرفدار بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بوده اند.

گروه داعش قبلاً نوارهای ویدئویی را پخش کرده است که گردن زدن دو مرد آمریکایی و دو مرد انگلیسی را نشان می دهد و دراین نوار ویدئویی، یک فرد تندرو با نقاب سیاه شمشیری به دست دارد و به زبان انگلیسی سخن می گوید و رسانه های انگلیسی به وی لقب "جان جهادی" داده اند.

اما اغلب عناصر تندرو در نوار ویدئویی که دیروز پخش شد و سربریدن دست کم 15 گروگان سوری را نمایش می داد، بدون نقاب بودند و روزنامه دیلی میل نوشت که مردی که به نظر می رسد ناصر المثنی باشد، در کنار "جان جهادی" ایستاده است.

پربیننده ترین خبرها