سازمان بدر عراق به امارات هشدار داد

سازمان بدر عراق به امارات هشدار داد
سه شنبه 27 آبان 1393 - 14:02

دفتر سیاسی سازمان بدر عراق، به دولت امارات هشدار داد که اگر از درج نام این سازمان در فهرست سازمان های تروریستی عذرخواهی نکند، تدابیری قانونی علیه این کشور اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد ناجی" مدیر اجرایی دفتر سیاسی سازمان بدر، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دولت امارات باید از سازمان بدر عذرخواهی کند در غیر این صورت، منتظر تدابیر قانونی باشد که این سازمان در جهت پیگرد امارات انجام خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: درج نام سازمان بدر و دیگر گروه های مقاومت شریف عراق در فهرست سازمان های تروریستی ِ شناخته شده در سطح جهانی، نظیر داعش، القاعده و جبهه النصره، تنها تلاشی برای ایجاد تعادل طایفه ای بر اساس طرز تفکر ساده لوحانه مسؤولان دولت امارات است، در حالی که نیازی نیست در کنار سازمان های تروریستی سنی، سازمان های تروریستی شیعه هم وجود داشته باشد.

وی افزود: در عین حال تاکید می کنیم که  القاعده، داعش و دیگر گروه های تروریستی، نماینده سنی ها نیستند و سنی ها کاملا از جنایت های غیرانسانی که این گروه ها مرتکب می شوند، مبرا هستند.

محمد ناجی در این بیانیه، تاریخ مبارزات ضد صدامی و ضد بعثی سازمان بدر را یادآور شد و با تاکید بر این که این سازمان، هزاران شهید در این راه داده است، خاطر نشان کرد که لشکر بدر، پس از سقوط صدام به تشکیلاتی سیاسی تغییر یافت و اکنون به بخشی جدایی ناپذیر از فرایند سیاسی عراق تبدیل شده است.

سازمان بدر در ادامه با تاکید بر این که 22 نمایندۀ پارلمان عراق از این سازمان هستند و این مساله نشان دهندۀ جایگاه مردمی این سازمان نزد مردم است، خاطر نشان کرد: چهار تن از وزیران کابینه عراق، از رهبران سازمان بدر هستند، به این ترتیب، این سئوال پیش می آید که هدف دولت امارات از درج نام این سازمان در فهرست سازمان های تروریستی، چه می تواند باشد و با چه منطق و عقلی چنین تصمیمی اتخاذ کرده است.

دفتر سیاسی سازمان بدر خاطر نشان کرد: امنیت عراق، در چارچوب وزارت خارجه، در دست یکی از رهبران سازمان بدر است و اکثر نمایندگان پارلمان عراق، حامی رویکرد وزارت کشور در رویکرد ِ اتخاذ شده برای برقراری امنیت در کشور هستند و سازمان بدر به حلقه اتصال میان فراکسیون های سیاسی به ویژه فراکسیون های سنی و شیعی تبدیل شده است و از مقبولیت گسترده در افکار عمومی عراق برخوردار است.

سازمان بدر، اقدام دولت امارات در درج نام این سازمان در فهرست سازمان های تروریستی را محکوم و ابراز امیدواری کرد که دولت امارات در این تصمیم خود بازنگری کند و تصمیمی عاقلانه اتخاذ کند و خود را از طوفانی از پیگردها و بازخواست های قضایی بین المللی برهاند.

سازمان بدر، همچنین به نقش اساسی این سازمان در مبارزه با تروریسم داعش به ویژه در آزادسازی منطقه آمرلی و مناطقی از استان های دیالی و صلاح الدین از چنگ داعش اشاره کرد و همکاری با ارتش عراق برای پاکسازی منطقه جرف الصخر از داعشی ها را یادآور شد و تاکید کرد که این اقدامات به دستور نخست وزیر به عنوان فرماندۀ کل نیروهای مسلح و با تکیه بر فتوای تاریخی آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت عالیقدر عراق صورت گرفت.

سازمان بدر در پایان خاطر نشان کرد: امارات و دیگر کشورها بدانند، که سازمان بدر، افتخار ِ مبارزه با رژیم دیکتاتوری صدام به عنوان رژیمی که هیچ یک از کشورهای منطقه از شر آن ایمن نبودند، را در کارنامه دارد و اکنون مفتخر به مبارزه با داعش است و همچنان که در این راه هزاران شهید داده است، این راه را تا پاکسازی کامل عراق از داعش و القاعده ادامه خواهد داد و اهمیتی برای اتهامات واهی برخی دولت ها قائل نخواهد شد.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها