پالایشگاه بیجی به طور کامل از داعش پاکسازی شد

پالایشگاه بیجی به طور کامل از داعش پاکسازی شد
سه شنبه 27 آبان 1393 - 19:22

العالم - نیروهای ارتش عراق پس از پاکسازی مناطق اطراف پالایشگاه بیجی از تمام عناصر گروهک تروریستی داعش، محاصره این پالایشگاه نفتی در شمال تکریت را شکستند و به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، برای نخستین بار نیروهایی از بیرون که محاصره پالایشگاه بیجی را شکستند با نیروهایی که طی چهار ماه در حال دفاع از آن بودند، با یکدیگر روبرو شدند.

یک منبع نظامی عراقی گفت: کنترل پالایشگاه بیجی به دست نیروهای عراقی منجربه قطع چند محور و مسیرهای امدادرسانی برای داعش خواهد شد.

رائد جبوری استاندار صلاح الدین خاطرنشان کرد: نیروهای عراقی پس از کشته و زخمی کردن شمار زیادی از تروریستهای داعش، به دروازه های جنوبی پالایشگاه بیجی رسیدند.

تلویزیون رسمی عراق روز سه شنبه، بازگشایی رسمی پالایشگاه بیجی را اعلام کرد.

شبکه رسمی العراقیه در یک خبر فوری ظهر امروز به نقل از سومریه نیوز تاکید کرد که پالایشگاه بیجی رسما به دست نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی بازگشایی شد.

گفتنی است، امروز همچنین عملیات امنیتی گسترده ای برای پاکسازی مناطق کمربندی جلولا و السعدیه در شمال استان دیاله در شرق کشور آغاز شد.

هفته گذشته نیز نیروهای نظامی عراق با پشتیبانی نیروهای مردمی در منطقه سد العظیم پیشروی کردند و بر یکی از بزرگترین مخازن سلاح و مهمات وابسته به گروه تروریستی داعش تسلط یافتند.

حدود هفت هزار نظامی برای حمایت مرز میان الانبار و بابل مستقر شدند همچنین در همین خصوص، به منظور مقابله با تروریستهای داعش در الانبار، 450 نفر از نیروهای جنبش های بیداری تحت آموزش قرار گرفتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها