«انصار الشریعه»،درفهرست تروریست های شورای امنیت

«انصار الشریعه»،درفهرست تروریست های شورای امنیت
پنج‌شنبه 29 آبان 1393 - 09:54

العالم - شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه گروهک «انصار الشریعه» لیبی را به سبب ارتباط با القاعده، در فهرست سیاه سازمانهای تروریستی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شورای امنیت سازمان ملل با درخواست آمریکا، انگلیس و فرانسه برای قرار دادن گروه انصار الشریعه در فهرست گروه ها و سازمان های تروریستی موافقت کرد، بنا بر این تصمیم تمام دارایی های انصار الشریعه مسدود و معاملات تسلیحاتی با این گروهک منع می شود، همچنین یکی دیگر از تحریم ها، ممنوعیت مسافرت عناصر این گروهک است.

آمریکا و همچنین مقام های لیبی پیشتر گروه انصار الشریعه را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داده بودند.

گروه انصار الشریعه به دست داشتن در حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی در سپتامبر 2012 که منجر به کشته شدن 4 آمریکایی از جمله کنسول آمریکا شد، متهم است.

تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متوجه «انصار الشریعه شاخه بنغازی» و نیز «انصار الشریعه در درنه» است که هر دو با گروهک "القاعده در مغرب اسلامی" و نیز گروه های تندروی دیگر در ارتباط هستند.

بنا به اسنادی که آمریکا، انگلیس و فرانسه برای قرار دادن انصار الشریعه در فهرست سیاه ارائه دادند، گروه انصار الشریعه شاخه بنغازی اردوگاه های آموزشی بسیاری برای اعزام افراط گرایان در وهله اول به عراق و سوریه و سپس به "مالی" برپا کرده است.

به استناد این مدارک، 12 تن از افراط گرایان از مجموع 24 نفری که درسال 2013 به تاسیسات گازی «ان امناس» در الجزائر حمله کردند، در اردوگاه های انصار الشریعه در بنغازی آموزش دیده بودند.

گروه انصار الشریعه اخیرا بارها نیروهای امنیتی لیبی را هدف حملات قرار داده است. از سوی دیگر، انصار الشریعه شاخه درنه نیز در حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی شرکت داشته است؛ همچنین اردوگاه های آموزشی شمال شرق درنه و منطقه "الجبل الاخضر" را برای آموزش افراط گرایان و اعزام آنها به سوریه و عراق اداره می کند. 

گروه انصار الشریعه شاخه درنه در ماه اکتبر با گروه داعش که بخشهای وسیعی از سوریه و عراق را به کنترل خود درآورده است، بیعت کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها