وعده آزادی تکریت در روزهای آینده

پنج‌شنبه 29 آبان 1393 - 11:22

العالم - یک کارشناس امنیتی و نظامی عراقی از آزادی تکریت، هیت و العوجه از دست عناصر مسلح داعش در روزهای آتی خبر داد.

«فاضل ابورغیف» کارشناس امنیتی و نظامی عراقی امروز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: شهرهای "تکریت"، "هیت"، "العوجه" در روزهای آتی از دست عناصر مسلح گروهک داعش آزاد خواهند شد... داعش در حالتی از فروپاشی و شکست بسر می برد و در مناطق تحت تسلط خود محاصره شده است.

وی افزود: پیروزی ها در جبهه های جنگ بویژه در شمال و غرب کشور بسیار زیاد و گسترده است به گونه ای که پس از آزادی جرف الصخر، الفاضلیه، الفارسیه، العویسات و العواجین، نیروهای مسلح با پشتیبانی گروهان های مردمی امروز و روز گذشته به سمت شمال"دیاله حرکت کردند. بدین ترتیب منطقه جلولا و السعدیه به کنترل ارتش درآمدند. سه منطقه مهم در بخش غربی کشور آزاد شدند این مناطق شامل النحالات، البوعساف و الکربولیه است.

ابوغریف گفت: نیروهای امنیتی اینک در پایگاه عین الاسد متمرکز شده اند و در روزهای آینده محاصره شهر هیت رفع خواهد شد و پس از آن عازم مناطق بروانه، طریبیل و الرطبه خواهند شد.

این کارشناس نظامی و امنیتی عراقی خاطرنشان کرد که پس از محاصره الدیوم در تکریت، در روزهای آتی شاهد آزادی منطقه العوجه و العلم و منطقه الفتحه و بازگشت به پشت نیروهای دشمن خواهیم بود که اینک به شدت تحت فشار قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت که از چهار روز تاکنون نوعی فروپاشی و شکست بر عناصر داعش حاکم است و عناصر داعش امروز از مواضع خود در فلوجه، عامریه و محور الکرمه فرار می کنند. داعش اینک در الصینیه متمرکز شده است که در نزدیکی منطقه مزرعه واقع شده است، منطقه مزرعه خود توسط نیروهای عراقی بازپس گرفته شده است.

ابورغیف تصریح کرد که دشمن امروز نه فقط شاهد شکست روحی و فرار نیروهایش شده است، بلکه نفرات این گروهک تروریستی نیز کاهش یافته است و مقاومت آنها نیز در هم شکسته است که این امر موجب شد تا اظهارات تهدید امیزی برای جمع کردن قوا و نفرات خود که برخی کشته و برخی پا به فرار گذاشتند، سر دهد.

وی تصریح کرد که نیروهای عراقی برای آزادی هیت درنگ نکرده اند، اما می خواهند تا عرصه را بر دشمن تنگ تر کرده و آن را هدف حملات هوایی و زمینی خود قرار دهند. داعشی ها اینک در آن مناطق تحت تسلط خود در محاصره قرار دارند و نمی توانند از آنها خارج شوند.

MKH-19-22:56

پربیننده ترین خبرها