انتفاضه قدس، به کرانه باختری رسید

انتفاضه قدس، به کرانه باختری رسید
پنج‌شنبه 29 آبان 1393 - 23:00

شهرک نشینان صهیونیست بار دیگر با یورش به محوطه مسجد الاقصی با فلسطینی هایی که برای دفاع از این مکان مقدس در آن بست نشسته بودند، درگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، قدس اشغالی و کرانه باختری همچنان عرصه درگیری های شدید میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی است، و در این درگیری ها تا کنون ده ها تن از فلسطینی ها زخمی شده اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی، با یورش به منازل فلسطینی ها در منطقه جبل المکبر در قدس اشغالی، عکس های عدی و غسان ابوجمل، دو شهادت طلب عملیات قدس را از دیوارها پایین آوردند و همین مساله به درگیری شدید فلسطینی های این منطقه با نظامیان رژیم صهیونیستی انجامید.

در این درگیری، یکی از نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شد.

در روستای ابودیس نیز نظامیان رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن فلسطینی ها به سمت آن ها گاز اشک آور شلیک کردند که در نتیجه آن شماری از جوانان فلسطینی به حالت خفگی دچار شدند.

در روستای صور باهر فلسطینی ها با نظامیان رژیم صهیونیستی درگیر شدند و نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به مردم 19 تن را زخمی و سه تن را بازداشت کردند.

در منطقه رأس العامود در حرم قدس، تفنگنداران رژیم صهیونیستی با گلوله جنگی تظاهرکنندگان فلسطینی را هدف قرار دادند و دستکم یک جوان فلسطینی را زخمی کردند؛ پزشکان از خطرناک بودن زخم او خبر دادند.

یورش صهیونیستها به در روستای العیساویه هم به درگیری شدیدی منجر شد.

اما گسترۀ انتفاضه سوم، به قدس محدود نشد و به شهرهای کرانه باختری نیز کشیده شد.

در شهر بیت لحم، نظامیان رژیم صهیونیستی قصد ورود به شهر را داشتند که با مقاومت جوانان فلسطینی مواجه شدند و نتوانستند به این شهر یورش ببرند.

در پی شدت گرفتن درگیری ها و بالاگرفتن انتفاضه سوم، کابینه رژیم صهیونیستی سرآسیمه، جلسه ای امنیتی تشکیل داد و در پایان رایزنی ها، سربازان ذخیرۀ واحد کماندوهای نظامی را فراخواند و آن ها را در شرق قدس اشغالی مستقر کرد.

26

 

پربیننده ترین خبرها