افشای هویت تروریست های اروپایی در فیلم داعش

افشای هویت تروریست های اروپایی در فیلم داعش
پنج‌شنبه 29 آبان 1393 - 23:12

روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت که توانسته هویت شماری از عوامل عملیات سر بریدن 18 مرد سوری را که اخیرا فیلم آن از سوی گروهک تروریستی داعش منتشر شده است، کشف نماید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیلی میل نوشت: اولین فردی که در این میان هویت وی کشف شده است یک فرانسوی 22 ساله به نام مایکل دوس سانتوس بوده است که از حومه پاریس به تشکیلات تروریستی داعش پیوسته و نام "ابو عثمان" را برای خود برگزیده است.
ماکسیم هوشارد 22 ساله نیز دومین شهروند انگلیسی است که مقامات انگلیسی هویت وی را در ویدئوی مورد نظر کشف کرده اند. این روزنامه خاطرنشان می کند هوشارد از اهالی نرماندی انگلیس است.
عبدالمجید جرماوی 28  ساله و تبعه بلژیک سومین شهروند فردی است که هویت وی در ویدئوی پخش شده از سوی داعش در اینترنت کشف شده است. وی از اهالی منطقه فلمکیه در بلژیک است و دارای ارتباط آشکاری با یکی از گروههای افراطی به نام شریعت برای بلژیک بوده است. گفته می شود این گروه با کلیه گروههای تروریستی در سراسر اروپا ارتباط دارد.
جرماوی، پس از خروج از بلژیک و رسیدن به سوریه و پیوستن به داعش، نام مستعار "ابودجانه" را برای خود برگزید و به نظر می رسد در حال حاضر در روستای دابق مخفی شده باشد.
دیلی میل همچنین نوشته است: کاردیف ناصر مثنی دانشجوی پزشکی نیز از جمله افراد دیگری است که در فیلم اخیر داعش در کنار شهروندان فیلیپینی مشاهده شده است.
دادستانی کل فرانسه تحقیقات جنایی خود را درباره وضعیت دوس سانتوس و ماکسیم آغاز کرده است.

به ویژه اینکه فرانسوا هولاند رئیس جمهور فرانسه تأکید کرده است که در ویدئوی اخیر داعش حداقل دو شهروند فرانسوی مشاهده شده اند. همچنین قبل از عزیمت سانتوس به سوریه دستگاه اطلاعاتی فرانسه از تصمیم وی در این باره اطلاع داشته است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها