افشای شواهد جدید حمایت اردوغان از داعش

افشای شواهد جدید حمایت اردوغان از داعش
جمعه 30 آبان 1393 - 10:59

یکی از روزنامه های ترکیه اسناد و شواهد جدید دست داشتن دولت حزب عدالت و توسعه ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان در حمایت از گروه های تروریستی به ویژه داعش و ایجاد تسهیلات برای عبور آنان به سوریه را فاش کرد.

 به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه بیرجون ترکیه نوشت: نیروهای امنیتی و مقامات ترکیه، پیوستن شهروندان ترکیه به ویژه ساکنان منطقه حاج بایرام در آنکارا پایتخت ترکیه به تروریست های داعش را نایده می گیرند و این در حالی است که نیروهای امنیتی اسامی و مشخصات افرد پیوسته به داعش را در اختیار دارند.

این روزنامه افزود: فردی موسوم به مراد ابراهیم که گفته می شود مسوول فعالیت های سازمانی داعش در منطقه حاج بایرام است - با وجود انتشار اخبار فعالیت های وی در خصوص تبلیغ آشکار برای گروه داعش و جذب جوانان برای جنگیدن در صفوف داعش و پخش فیلم های اقدامات وحشیانه تروریستهای داعش برای جوانان منطقه - هنوز در این منطقه تردد دارد.

گفتنی است برخی از جوانان طرفدار داعش نیز پرچم های سیاه این گروهک را روز روشن در منطقه با خود حمل می کنند که بیانگر این است که دولت حزب عدالت و توسعه و نیروهای امنیتی، از اقدامات این گروه در آنکارا چشم پوشی می کنند.

این روزنامه خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی علیرغم شناسایی هویت 17 نفر از افرادی که به گروه داعش پیوسته و هر از گاهی برای جنگ در کنار گروه های تروریستی به سوریه می روند؛ هیچگونه تدابیر امنیتی در این منطقه اتخاذ نکرده اند.

این روزنامه افزود: 25 نفر از ساکنان حاج بایرام هنوز در صفوف این گروه تروریستی در سوریه می جنگند؛ در حالی که پیش بینی می شود بیش از 50 نفر از مناطق ماماک ، سینجان و کچی اورن آنکارا به این گروه پیوسته و به عملیات جنایتکارانه در سوریه مشغول هستند.

گفتنی است دولت حزب عدالت و توسعه از ابتدای بحران سوریه در پوشش های مختلف از گروه های تروریستی حمایت و شرایط نفوذ تروریستها به سوریه را تسهیل کرده و آنان را مورد حمایت تسلیحاتی مالی و آموزشی قرار داده است.

روزنامه دولتی الصباح عراق پیشتر فاش کرده بود که عناصر گروه داعش قبل از ورود به شهر موصل در شمال این کشور، در ترکیه آموزش نظامی دیده بودند.

منابع آگاه به روزنامه الصباح گفتند: عناصر گروه داعش پیش از ورود به موصل، در شهر غازی عنتاب ترکیه آموزش هایی دیده بودند.

این منابع افزودند: بودجه این پروژه را چندین طرف که بارزترین آنها عربستان، اسرائیل و قطر بود، تامین کرد و ابراهیم السامرائی ملقب به ابوبکر البغدادی تروریست و شاکر وهیب تروریست و همراهانش در این پادگانها دستکم دو سال آموزش دیدند.

این منابع تصریح کردند: پادگان های شهر غازی عنتاب، عناصر مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه و دیگر گروههای مسلح را آموزش دادند.

احزاب و مسئولان مخالفت در ترکیه نیز در ماههای اخیر به طور مکرر از ارتباط دولت اردوغان با گروه داعش و حمایت تسلیحاتی آنکارا از این گروه سخن گفته اند. آنها همچنین از درمان عناصر مسلح درحال نبرد در سوریه در بیمارستانهای مرزی ترکیه سخن گفتند.

برخی منابع نیز گفتند که دولت ترکیه محموله های نفت گروه داعش را بعد از تسلط این گروه بر برخی چاههای نفت سوریه و عراق، در بازارهای جهانی می فروشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها