تصمیم جنجالی کردستان عراق درباره شهروندان غیر کرد

تصمیم جنجالی کردستان عراق درباره شهروندان غیر کرد
جمعه 30 آبان 1393 - 22:35

نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق از تصمیم منطقه کردستان عراق برای صدور مجوز تفتیش بدنی شهروندانی که وارد این منطقه می شوند، انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از شبکه عراقی سومریه نیوز، حکومت محلی کردستان عراق در صدد تصویب قانونی است که به شهروندان کرد اجازه می دهد در صورت مظنون شدن به شهروندانی که وارد منطقه کردستان می شوند، آنها را تفتیش بدنی کنند.

"عواطف نعمه" نماینده پارلمان عراق با محکوم کردن این اقدام افزود: حکومت کردستان طوری رفتار می کند که گویی جزئی ازعراق نیست.

وی با اشاره به این که هر کسی وارد کردستان می شود باید ضمانت و تعهد ویژه ای ارائه دهد، افزود: تفتیش بدنی شهروندان عراقی توسط نظامیان کرد در صورتی که به عنوان قانون تصویب شود، کاملا برخلاف قانون اساسی عراق است که حق شهروندان را برای سفر به تمام استان های کشور محفوظ می داند.

عواطف نعمه از دولت مرکزی خواست با حکومت محلی کردستان مقابله به مثل کرده و شهروندان کرد را که وارد بغداد و سایر استانها می شوند، مورد بازجویی قرار دهد.

از سوی دیگر "اواز حمید" عضو کمیسیون امنیت داخلی در پارلمان عراق، روز جمعه ضمن افشای نوع برخورد حکومت کردستان در برخورد با سایر شهروندان عراقی، از تصمیم این حکومت برای تفتیش کسانی که به آنها مظنون می شوند، خبر داد.

پربیننده ترین خبرها