نماینده عراقی: برخی عشایر درباره داعش سکوت کرده‌ا‌ند

نماینده عراقی: برخی عشایر درباره داعش سکوت کرده‌ا‌ند
جمعه 30 آبان 1393 - 22:49

نماینده استان دیالی در پارلمان عراق، با اشاره به رشادت های اهالی مرکز و جنوب این کشور در مبارزه با تروریست های داعش در دیالی، از سکوت بعضی از عشایر در قبال جنایات داعش انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فرات التمیمی" درمصاحبه با "سومریه نیوز" گفت: سکوت برخی عشایر در قبال جنایات داعش غیرقابل پذیرش و سوال برانگیز است.

نماینده پارلمان عراق اظهار داشت: زمان آن رسیده که عشایری که در مناطق محل درگیری حضور دارند، مواضع صریح خود را در قبال داعش اعلام کرده و یک تصمیم ملی برای مقابله با این گروه تروریستی اتخاذ کنند.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با گروههای تندرو یک وظیفه ملی و شرعی برای همه است و استثنا ندارد؛ از این رو عشایر دیالی نیز باید موضعی شبیه عشایر الرمادی، الضلوعیه و سایر مناطق کشور که علیه داعش قیام کردند و خونهای زیادی در این راه تقدیم کردند، اتخاذ کنند.

التمیمی ضمن ستودن موضع عشایر جنوب و مرکز عراق که در پاسخ به اوامر مرجعیت، هزاران نفر از فرزندان خود را برای پشتیبانی از نیروهای نظامی به دیالی فرستادند تاکید کرد: آنها رشادت های و فداکاری های زیادی از خود در مقابله با تروریست های داعش در تعدادی از مناطق دیالی نشان دادند و دهها شهید تقدیم کردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها