چند انگلیسی عضو داعش هستند؟

چند انگلیسی عضو داعش هستند؟
دوشنبه 3 آذر 1393 - 14:41

برآوردهای اسکاتلندیارد حاکی است که حدود 500 تبعه انگلیسی عضو داعش هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بیشتر نگرانی اسکاتلندیارد بازگشت این تروریستها به انگلیس و ارتکاب حملات تروریستی است.

"برنارد هوگان هُوی " فرمانده پلیس لندن (اسکاتلندیارد) اعلام کرد که 4 یا  توطئه تروریستی در سال 2014 خنثی شده است در حالی که در هر یک از سال های گذشته به طور میانگین  یک توطئه تروریستی خنثی شده بود .
برنارد افزود : تعداد و خطرناکی توطئه ها قابل توجه است و افرادی که در این توطئه ها داست داشتند ، با هیچ گروهی مرتبط نبودند.
"مارک رولی" مسئول امورمبارزه با تروریسم در اسکاتلند یارد نیز اعلام کرد : پلیس 271 نفر را در سال 2014 در راستای مبارزه با تروریسم دستگیر کرده است .
رسانه های  انگلیس روز پنجشنبه هفته گذشته از تعقیب 3 فرد مظنون به توطئه چینی برای اجرای  حملات تروریستی خبر دادند و افزودند : این سه نفر درپی بریدن سر یک نفر در انگلیس بودند .
دولت انگلیس از اواخر اوت 2014 تدابیر امنیتی شدیدتری را برای پیشگیری از وقوع حملات تروریستی مرتبط با ناآرامی های سوریه و عراق اتخاذ کرده است .
اسکاتلندیارد برآورد می کند که حدود 500 تبعه انگلیس به گروه های  تروریستی مانند داعش پیوسته اند و نگران بازگشت آنها به کشورشان و اجرای حملات تروریستی است . 
با این حال "خالد محمود" نماینده بیرمنگام در پارلمان انگلیس در مصاحبه با ساندی تلگراف تعداد اتباع انگلیسی را که به داعش و دیگر گروه های تروریستی پیوسته اند ، خیلی بیشتر از 500 نفر می داند و اعلام می کند که تعداد آنها نزدیک به 2 هزار نفر است .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها