جان آوارگان سوری در ترکیه در خطر است

جان آوارگان سوری در ترکیه در خطر است
دوشنبه 3 آذر 1393 - 15:12

با رسیدن فصل سرما آوارگان سوری در ترکیه به دلیل برخوردار نبودن از کمترین امکانات برای زندگی، از راه های خطرناکی برای زنده ماندن می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با نزدیک شدن فصل زمستان، سوری ها در ترکیه به جای استفاده از راه های امن جهت تأمین گرما به استفاده از زغال سنگ روی می آورند؛ هر چند که ممکن است در صورت استفاده نادرست از آن با خطراتی مواجه شوند که اغلب به مرگ منجر می شود.

اکثر مردم ترکیه در زمستان به جای زغال سنگ از سیستم گرمایش مرکزی استفاده می کنند. اما سوری های ساکن استانبول به استفاده از زغال سنگ روی می آورند زیرا هزینه سیستم گرمایش مرکزی بالا است و در ماه بین 200 تا 400 لیره ترکیه در نوسان است. این هزینه در مقایسه با درآمد ناچیز سوری ها، بسیار زیاد است.

این در حالی است که استفاده نادرست از زغال سنگ به ویژه از سوی کودکان به مرگ آن ها منجر می شود.

چند روز پیش چنین حادثه ای در شهر آنتالیا اتفاق افتاد و پنج کودک سوری که خواب بودند به علت مسمومیت با گاز اکسید کربن جان باختند.

این اولین حادثه نیست و پیش از آن نیز حوادث مشابه دیگری رخ داده است.  

در اکثر خانه ها در شهر استانبول سیستم گرمایش مرکزی وجود دارد اما اجاره خانه هایی که به این سیستم مجهز نیستند نسبتا کمتر است به همین علت سوری ها این خانه ها را اجاره می کنند و در نتیجه مجبور می شوند از زغال سنگ به عنوان تنها وسیله گرمایشی استفاده کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها