پلیس آلمان توان مقابله با تروریست‌ها را ندارد

پلیس آلمان توان مقابله با تروریست‌ها را ندارد
دوشنبه 3 آذر 1393 - 19:17

اداره پلیس جنایی آلمان (BDK ) اعلام کرد که پلیس آلمان نمی تواند امنیت مطلق در برابر تروریست ها را تضمین کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "آندره شولتز"، رئیس اداره پلیس جنایی آلمان اظهار داشت: مسئله ترور نه با کتاب قانون مجازات و نه از طریق پلیس حل نمی شود.

به نوشته نشریه "فوکوس"، وی افزود: برای اینکه از حملات تروریستی در آلمان جلوگیری به عمل آوریم نیروهای امنیتی در کشور ما نه تنها به پرسنل کافی و شرایط و چهار چوب های قانونی درست نیاز دارند بلکه به شانس هم نیازمندند. پلیس آلمان نمی تواند یک حمایت کامل و صد درصدی در برابر این گونه حملات تروریستی را تضمین کند.

"هانس گئورگ ماسن" رئیس نهاد فدرال حفاظت ازقانون اساسی آلمان نیز در گفتگو با روزنامه "دی ولت" درباره خطر حملات تروریستی از طرف اسلام گراهای افراطی که از خروج آن ها جلوگیری به عمل می آید هشدار داده و اظهار داشته است که شرایط نگران کننده است. اما شهروندان آلمانی نباید ترس و واهمه داشته باشند.

بر اساس اطلاعات این نهاد امنیتی در آلمان حداقل 60 آلمانی تا به حال در درگیری های داعش کشته شده اند. 550 نفر از آلمان به منظور مشارکت در درگیری ها به عراق و سوریه سفر کرده اند.

ماسن همچنین گفت که تا به حال حدود 180 نفر از تروریست های آلمانی از مناطق بحرانی به کشور بازگشته اند.

"شولتز" هم در این راستا اظهار داشت که خطر و چگونگی برخورد با تروریست ها و مجرمان بالقوه باید به عنوان تکلیفی برای تمام جامعه مورد بررسی قرار گیرد و این مسئله باید به صورت جهانی حل شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها