آزادسازی مناطق اطراف عین العرب از اشغال داعش

آزادسازی مناطق اطراف عین العرب از اشغال داعش
دوشنبه 3 آذر 1393 - 23:03

العالم - واحدهای مردمی حمایت از کردها، با عقب راندن عناصر تروریست داعش، برخی از مناطق اشغال شدۀ شهر عین العرب (کوبانی) در سوریه را پس گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تشکل موسوم به دیده بان سوری، امروز (دوشنبه) اعلام کرد: واحدهای مردمی حمایت از کردها، موفق شدند در چندین منطقه اطراف شهر عین العرب، پیشروی کنند و پس از درگیری های شدید با عناصر داعش، چند ساختمان ِ اشغال شده در این شهر را از داعش پس بگیرند.
بر پایه این گزارش، واحدهای مردمی حمایت از کردها، حومه بازار الهال را آزاد و در حومه جنوب و شرق میدان آزادی واقع در شمال عین العرب نیز پیشروی کردند.
به گفته دیده بان سوری، در اثر درگیری های شب گذشتۀ واحدهای مردمی حمایت از کردها با داعش، دستکم 18 تروریست داعش به هلاکت رسیدند که جنازه های آنان در منطقه درگیری مشاهده می شود؛ در این درگیری شماری از نیروهای مردمی حمایت از کردها نیز کشته شدند.
داعش از 16 سپتامبر گذشته، با تصرف مساحت گسترده ای از مناطق اطراف شهر عین العرب، سرانجام در روز ششم اکتبر وارد این شهر شد و حدود نیمی از آن را اشغال کرد، اما با مقاومت مردم این شهر و شدت گرفتن درگیری ها برای دفاع از عین العرب، کردها ابتکار عمل را از سه هفته پیش به دست گرفتند.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها