ارسال نخستین دستگاه قهوه‌ساز به ایستگاه فضایی

ارسال نخستین دستگاه قهوه‌ساز به ایستگاه فضایی
جمعه 7 آذر 1393 - 11:09

العالم - ایتالیایی ها به همراه نخستین فضانورد این کشور نوعي دستگاه قهوه‌ساز به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، نخستین فضانورد زن ایتالیایی اولین انسانی خواهد بود که در ایستگاه فضایی بین‌المللی یک شات اسپرسوی اصیل ایتالیایی خواهد نوشید.

کمپانی "لاواتزا" مشغول ساخت دستگاه اسپرسوسازی ا‌ست که در شرایط بی‌وزنی مطلق کار می‌کند و قرار است یک فضانورد ایتالیایی آن‌ را با خود به ایستگاه فضایی ببرد.

 کاپيتان "سامانتا کريستوفورتي" نه تنها نخستين زن ايتاليايي است که به فضا مي‌رود بلکه اولين فضانورد در طول تاريخ خواهد بود که يک فنجان قهوه اسپرسو را در مدار خواهد نوشيد.

وي به همراه ماشين نوشيدني جديد در ماه نوامبر و به عنوان بخشي از ماموريت Futura راهي آزمايشگاه فضايي خواهد شد؛ اين دومين ماموريت طولاني ‌مدت آژانس فضايي ايتاليا (ISA) بر بورد ايستگاه فضايي به شمار مي‌آيد.

شرکت Lavazza با همکاري شرکت مهندسي Argotec و همچنين ISA براي ساخت دستگاه قهوه‌ساز همکاري کرده تا اسپرسوي ايتاليايي را به ايستگاه فضايي بين‌المللي ببرند. اين سامانه، نخستين دستگاه قهوه‌سازي است که قادر به عملکرد در فضاي ريزگرانش ايستگاه فضايي بين‌المللي است. در اين مکان قواعدي که بر ديناميک سيال مايعات حکمراني مي‌کنند، بسيار متفاوت از قوانين حاکم بر مايعات روي زمين‌اند.

ماشين ابداعي هم‌اکنون در حال آزمايش‌ است و از يک سيستم کپسولي براي پر کردن ظروف پلاستيکي با اسپرسو و ديگر نوشيدني‌هاي داغ مانند چاي بهره مي‌برد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها