هلاکت 61 عضو داعش در تلعفر، بعقوبه و فلوجه عراق

هلاکت 61 عضو داعش در تلعفر، بعقوبه و فلوجه عراق
جمعه 7 آذر 1393 - 17:32

نیروهای ارتش و مردمی عراق امروز موفق شدند دستکم 61 عضو گروه تروریستی داعش را در سه منطقه تلعفر، بعقوبه و فلوجه به هلاکت برسانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از " السومریه نیوز"، نیروهای ارتش عراق، حمله تروریست های داعش به منطقه الدجیل در جنوب تکریت را خنثی کردند.

در استان الانبار نیز درگیری های میان نیروهای ارتش عراق با عناصر داعش در منطقه هیت در شمال غرب رمادی مرکز این استان باعث هلاکت 7 نفر از تروریست های داعش شد.

همچنین در درگیری میان نیروهای عراقی با داعش در منطقه الکرمه در شمال شرق فلوجه نیز ده نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش عراق 5 خودروی آماده انفجار را توقیف و منفجر کردند و همچنین در جبال حمرین در شمال شرق بعقوبه نیز 10 بمب را خنثی کردند.

نیروهای ارتش عراق همچنین توانستند حمله تروریست ها به منطقه ذراع دجله در شرق رمادی را دفع کنند و دراین درگیری ها، 12 نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.

امروز جمعه مرجعیت دینی عراق از توانایی های ارتش و نیروهای مردمی و پیشمرگه در مقابله با تروریست ها تمجید کرد.

از سوی دیگر یک منبع محلی در استان نینوا روز جمعه اعلام کرد که 87 نفر از عناصر مسلح وابسته به داعش از جمله برخی از سرکردگان محلی این گروه با تابعیت های غیر عراقی درحمله جنگنده های ائتلاف به منطقه تلعفر درغرب موصل به هلاکت رسیدند و یا زخمی شدند.

گفته می شود جنگنده های ائتلاف صبح روز جمعه به مواضع عناصر مسلح داعش در منطقه تلعفر در 55 کیلومتری غرب موصل حمله کردند که بر اثر این حمله، 30 نفر از عناصر مسلح به هلاکت رسیدند و 57 نفر مجروح شدند.

منبع یاد شده که خواست نامش فاش نشود افزود، دراین حمله شماری از خودروهای متعلق به داعش نیز منهدم شد.

یک منبع امنیتی نیز دراستان دیاله روز جمعه اعلام کرد 2 نفر از عناصر مسلح داعش از جمله یک تک تیرانداز در عملیات امنیتی ارتش در شمال شرق بعقوبه به هلاکت رسیدند.

نیروهای امنیتی با حمایت نیروهای دفاع مردمی صبح امروز توانستند 2 نفر از عناصر مسلح داعش از جمله یک تک تیرانداز را درعملیاتی در مزارع اطراف روستای بابلان در شمال المقدادیه (35 کیلومتری شمال شرق بعقوبه، مرکز استان دیالی) به هلاکت برسانند.

این منبع مطلع می گوید، نیروهای امنیتی بدون هیچ تلفات یا خسارتی به مواضع خود بازگشت.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها