جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین تاکید کرد:

آیت الله شیخ عیسی قاسم؛ پشتوانه انقلاب مردم بحرین

آیت الله شیخ عیسی قاسم؛ پشتوانه انقلاب مردم بحرین
جمعه 7 آذر 1393 - 19:52

عضو شورای جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین از آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی بارز بحرینی به عنوان پشتوانه انقلاب بحرین نام برد.

صادق البصری روز جمعه در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم اظهار داشت: دعوت به برگزاری نماز جمعه به امامت آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم در بحرین، نشانه قدردانی مردم از او و وفاداری به این شخصیت نمادین است که خود را وقف مردم و جامعه بحرین کرده است.

وی افزود: "چنانکه آیت الله سید عبدالله الغريفي گفت، آیت الله شیخ عیسی قاسم ، این شخصیت والای نمادین دارای ویژگی ها و صفات منحصربه فرد به ویژه در این روزهای حساس از انقلاب بحرین است.

البصری همچنین گفت: آیت الله شیخ عیسی قاسم حامی مهمی برای انقلاب بحرین و عامل محرکه آن است که همواره با حضور مستمر در خطبه های نماز جمعه و با توصیه ها و ارشادهای مداوم ، مردم را به شرکت در انقلاب دعوت می کند و از این رو ، می توان گفت که ایشان پشتوانه انقلاب مردم بحرین است و مانعی در برابر منحرف شدن این انقلاب به سمت خشونت و افراط گرایی بوده است.

البصري ادامه داد: این روحانی بارز با ایراد خطبه های نماز جمعه ومشارکت در مناسبت های مختلف شادی و عزاداری و ایراد سخنرانی برای مردم، بر هوشیاری سیاسی آنها افزوده و در سخنرانی های خود ضمن انتقاد از رژیم آل خلیفه، مفاسد این رژیم به ویژه قوه مجریه را افشا می کند و از این رو ، مردم بحرین باید در حد توان خود، فداکاری های آیت الله شیخ عیسی قاسم در مسیر خدمت به مردم و انقلاب را جبران کنند.

وی با اشاره به انتخابات پارلمانی اخیر در بحرین گفت: این انتخابات ثابت کرد که شرکت کنندگان درانتخابات فقط از طرفداران رژیم آل خلیفه بودند ، اما آرای معارضان بر حسب نتایج اعلام شده از 6 درصد تجاوز نکرد و دربرخی از حوزه های رای گیری نیز افرادی که از سوی مسئولان بحرینی، تابعیت بحرینی گرفته بودند، مشارکت کردند و میزان مشارکت آنان به 15 درصد می رسید.

البصری گفت: درخواستی که از سوی حکومت بحرین برای مذاکره مطرح می شود، هیچ پایه و اساس واقعی ندارد زیرا اگر درخواستی برای گفتگو هست، باید رسمی و جدی باشد و مخالفان هیچ مخالفتی با دعوت به گفتگو ندارند و برای گفتگو آماده هستند اما مشروط به اینکه ، این گفتگو جدی باشد، ولی گفتگویی که سمیره رجب خواهان است، هیچ نوع وجود خارجی ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: سمیره رجب گفته است که گفتگو در پارلمان خواهد بود، این درحالیست که ما در پارلمان نیستیم و اکثر نمایندگان این پارلمان نیز به مسائل سیاسی نمی پردازند زیرا اغلب آنها، کسانی هستند که در برنامه های انتخاباتی خود، وعده هایی برای خدمات در بخش مسکن و خدمات عمومی دادند لذا بحران در بحرین، از طریق پارلمانی که سیاستمداران درآن حضور ندارند، حل و فصل نخواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها