2 ماه پس از حمله داعش؛ در "عین العرب" چه می گذرد؟ + ویدئو

جمعه 7 آذر 1393 - 21:39

تصاویر ویدئویی منتشر شده از داخل شهر عین العرب سوریه بعد از 2 ماه از حمله گروه تروریستی داعش به این شهر، از ویرانی این شهر همراه با حس خوشبینی درباره آینده آن حکایت دارد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا اعلام کرده که در بیش از 270 حمله، مواضع داعش در عین العرب را هدف قرار داده است اما این حملات تاثیر گذارنبوده و به همراه کمک تسلیحاتی که هواپیماهای آمریکایی از آسمان برای مدافعان کرد پرتاب کردند و مقداری از آنها به دست داعش افتاد، تاکنون نتوانسته است، حملات داعش به شهر را متوقف کند.
 
با ورود دسته ای از نیروهای پیشمرگه عراقی که این ماه با موافقت ترکیه وارد شهر شدند و تسلیحات سنگین آنها، کردها توانستند پیشروی داعش را متوقف کنند. البته هنوز هم صدای تیراندازی، شلیک توپ و خمپاره از داخل شهر به گوش می رسد و از آسمان نیز صدای پرواز جنگنده ها و اندکی بعد صدای انفجار در شهر طنین انداز می شود. 
 
جمیل مرزوکا یکی از فرماندهان ارشد مدافعان کرد در عین العرب می گوید، درگیری ها در هفته گذشته وارد مرحله جدیدی شده است و آنها طرح خود برای آزادسازی شهر را عملیاتی کرده اند.
 
پازول یکی دیگر از مدافعان شهر می گوید، تنها دسته کمی از تروریست های داعش در شهر مانده اند، اما کردها باید بسیار هوشیار باشند. هم تک تیراندازهای داعش که در خرابه ها جا گرفته اند و هم انبوهی از مناطق بمبگذاری شده خطرات بسیاری به همراه دارد.
 
بمبگذاری منازل و ساختمان ها یکی از راهکارهای جنگی داعش در عراق و سوریه است. تروریست ها قبل از عقب نشینی از مناطق اشغال شده، ساختمان ها را بمبگذاری می کند. این اقدام باعث می شود تا مردم شهر که آواره شده اند نتوانند به منازل خود باز گردند و هدف دیگر این اقدام، ایجاد احساس وحشت و هراس است.
 
به گفته فعالان سوری، داعش روز جمعه از مناطقی در شرق شهر که ماه گذشته اشغال کرده بود، عقب نشینی کرده است.
 
زردشت کوبانی فرمانده یکی از واحدهای مدافعان کرد که هفته هاست به همراه سربازانش با وجود کمبود تسلیحات با داعشی ها جنگیده اند، می گوید، پیروزی به زودی به دست خواهد آمد. او می گوید تروریست ها شکست خورده اند و به دنبال راهی برای خروج از شهر هستند.
 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها