سوریه: نابودی داعش با حملات هوایی توهم است

سوریه: نابودی داعش با حملات هوایی توهم است
شنبه 8 آذر 1393 - 09:58

وزیر خارجه سوریه تأکید کرد، هر کسی که فکر می کند حملات هوایی گروه تروریستی داعش را از بین می برد دچار توهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ولید معلم" اظهار داشت: مهمترین دلیل نابود نشدن داعش در حملات هوایی این است که ترکیه هم پیمان آمریکا به اجرای تصمیم‌های شورای امنیت در خصوص مبارزه با تروریسم و خشک کردن منابع آن پایبند نیست.
معلم با اشاره به مبهم بودن ائتلاف مبارزه با تروریسم و اهداف آن خاطرنشان کرد: ما همواره در اهداف آمریکا تشکیک می کنیم، زیرا این کشور اگر در مبارزه با تروریسم صادق باشد برای گرفتن مجوز در این زمینه به شورای امنیت مراجعه می‌کرد، و کشورهای مهمی مانند سوریه را که در خاک خود در حال جنگ با داعش است و همچنین ایران و روسیه را مورد استثنا قرار نمی‌داد.
خبرگزاری رسمی سوریه تأکید کرد که معلم در پایان سفرش به روسیه در مصاحبه ای تلویزیونی گفت:  آموزش تروریستها در ترکیه دلیل تمدید بحران سوریه و ریخته شدن هرچه بیشتر خون سوری‌ها است.
ولید معلم خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در طمع ایجاد منطقه حائل در قنیطره و درعا به دست تروریستهای جبهه النصره است، مانند همان کاری خود این رژیم در جنوب لبنان انجام داد؛ تا از این راه تروریستها از طریق مرزهای اراضی اشغالی با اردن اعزام شوند.
معلم تأکید کرد: سوریه با توجه به تمایلش برای جلوگیری از ریخته شدن خون مردم سوریه با طرح دی میستورا موافقت کرد، درحالیکه اوضاع نظامی در حلب به نفع ارتش سوریه است.
ولید معلم خاطرنشان کرد که تا زمانیکه تروریسم در حال ضربه زدن به سوریه است و دخالتهای خارجی در چارچوب ائتلاف واشنگتن ادامه دارد، و تروریستها همچنان در حال ورود به سوریه هستند، صحبت درباره برنامه زمانی برای حل بحران دشوار است؛ با این حال می توان برنامه‌ای را با توجه به مسائل مورد درخواست برای گفتگو و برسی مطرح کرد؛ برنامه‌ای که در رأس آن موضوع مبارزه با تروریسم است.
ولید معلم تأکید کرد: دخالتهای منطقه ای و بین المللی مانع حل سیاسی بحران سوریه می شود؛ و بر شدت اقدامات تروریستی علیه ملت سوریه می افزاید.
وی اظهار داشت: روسیه دریافته است که گفتگو بین خود سوری ها مؤثرتر از آن چیزی است که در ژنو اتفاق افتاد؛ به همین دلیل پس از گفتگوهایی که با گروه های مخالف صورت گرفت، طرح هایی بر اساس همین پیشنهاد روسیه جهت برگزاری نشستی سوری – سوری در مسکو مطرح شد.
وزیر خارجه سوریه تأکید کرد: سوریه به ایجاد راه حل سیاسی بین خود سوری ها و به دور از دخالتهای خارجی ایمان دارد، و آن را راه خروج از بحران می داند؛ ولی مشکل سوریه ریشه در توطئه‌ای دارد که همسایگان سوریه و به ویژه ترکیه، عربستان، قطر و اردن و چند کشور دیگر در خارج از منطقه علیه سوریه انجام می دهند.
معلم همچنین درباره توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران و غرب تأکید کرد که ایران هم پیمان راهبردی سوریه است و از منافع خود آگاه است و تصمیم سیاسی این کشور این است که به راه خود برای توافق با گروه 1+5 ادامه دهد؛ این توافق بدون شک بر اوضاع سوریه نیز تأثیر مثبت خواهد گذاشت، زیرا منافع ملت دوست ما، ایران را محقق خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها