دادگاه مبارک در آستانه اعلام رای نهایی

دادگاه مبارک در آستانه اعلام رای نهایی
شنبه 8 آذر 1393 - 10:48

دادگاهی در مصر در حالی قرار است امروز، رای خود را درباره اتهام حسنی مبارک مبنی بر توطئه قتل معترضان در جریان انقلاب این کشور اعلام کند که برخی منابع خبری از احتمال تبرئه رییس جمهور سرنگون شده مصر از سوی این دادگاه خبر داده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سال گذشته دادگاه تجدید نظر حکم زندان ابد مبارک را که در سال ۲۰۱۲ صادر شده بود، لغو کرد.
اگر مبارک این بار هم تبرئه شود، آن وقت با پایان یافتن مدت سه سال حبس به دلیل حیف و میل اموال عمومی، آزاد خواهد شد.
درحالی صحبت از تبرئه حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر، در دادگاه قاهره مطرح است که دادستانی مصر برای محمد مرسی، رییس جمهور برکنار شده مصر توسط نظامیان، حکم اعدام به دلیل خیانت به کشور درخواست کرده است.
جلسه نهایی دادگاه مبارک امروز در قاهره برگزار خواهد شد و حکم نهایی درباره اتهامات وارد شده به وی اعلام می شود.
تدابیر امنیتی ویژه‌ای در قاهره و در نزدیک محل دادگاه در آکادمی پلیس، به اجرا درآمده تا در صورت اعلام رای نهایی از درگیری و اعتراضات مردم جلو گیری کند.
علاوه بر حسنی مبارک، رای دادگاه درباره دو پسر وی علا و جمال و همچنین حبیب العادلی وزیر کشور وقت به همراه 6 نفر از معاونانش نیز صادر خواهد شد.
مبارک ۸۶ ساله، هیچکدام از موارد اتهامی خود را نپذیرفته است. مبارک در سال ۲۰۱۲ به همراه حبیب العادلی، وزیر کشور پیشین مصر به اتهام همدستی در کشتن معترضان مصری در جریان تظاهرات و اعتراض های مردمی که  در نهایت به استعفایش منجر شد، به حبس ابد محکوم شده بود.
در ماه اوت (شهریورماه) یک دادگاه حکم داد که مبارک از زندان آزاد و به یک بیمارستان نظامی در قاهره منتقل شود، جایی که به محل حبس خانگی او تبدیل شده است.

به دنبال انقلاب مصر و سرنگونی حسنی مبارک، "محمد مرسی" که با رای مردم قدرت را دردست گرفت، تنها یک سال در منصب ریاست جمهوری باقی ماند و در جولای ۲۰۱۳ (تیرماه) توسط نظامیان از قدرت برکنار شد.
عبدالفتاح سیسی، فرمانده کل ارتش، پس از برکناری محمد مرسی به عنوان رییس جمهوری تازه مصر انتخاب شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها