واکنش دبیرکل اتحادیه عرب به طرح خطرناک اسراییل

واکنش دبیرکل اتحادیه عرب به طرح خطرناک اسراییل
شنبه 8 آذر 1393 - 17:55

"نبیل العربی" دبیر کل اتحادیه عرب، در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عربی در قاهره، طرح رژیم صهیونیستی در باره تصویب یهودی بودن این رژیم را نژادپرستانه و برضد ملت فلسطین توصیف کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از نیل نیوز، نبیل العربی در این نشست با تاکید بر این که مساله فلسطین همچنان مساله محوری کشورهای عربی است، خاطرنشان کرد، این طرح به لحاظ شکل و محتوا پذیرفتنی نیست.

روزنامه تایمز نیز در سرمقاله خود به لایحه کابینه رژیم صهیونیستی اشاره کرد که به کنست (پارلمان اسراییل) ارایه شده است و در صورت تصویب ِ آن، تنها یهودیان ِ ساکن اراضی اشغالی از "حق و حقوق ملی" برخوردار خواهند بود و به این ترتیب، عرب های ساکن مناطق اشغالی سال 1948، شهروند درجه دو محسوب خواهند شد.

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: تصمیم کابینه اسراییل در خصوص ارایه لایحه تصویب یهودی بودن اسراییل در کنست، در واقع اعلان صریح نژاد پرست بودن اسراییل و علیه ملت فلسطین است.

وی با رد چنین طرحی تاکید کرد که هر سخنی درباره دولت قوم یهود منجر به نابودی فرایند صلح عادلانه و همه جانبه و تشکیل دو کشور مستقل خواهد شد.

اسراییل به بحران با اروپا دامن می زند
درهمین حال روزنامه تایمز، با انتقاد از لایحه ای در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) هشدار داد که تصویب این قانون، تنش ها در اراضی اشغالی را دوچندان خواهد کرد.

روزنامه تایمز تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با این گونه اقدامات، حمایت کشورهای اروپایی را از دست خواهد داد و شمار بیشتری از این کشورها را طرفدار ایجاد کشور مستقل فلسطین خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها