پوتین از کشور مستقل فلسطین حمایت کرد

پوتین از کشور مستقل فلسطین حمایت کرد
شنبه 8 آذر 1393 - 19:21

رییس جمهوری روسیه با ارسال پیامی خواهان تسریع در احقاق حقوق مشروع ملت فلسطین برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی شد و برپایی کشور فلسطین را حق مردم این سرزمین دانست.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ولادیمیر پوتین در این پیام روز جهانی اعلام همبستگی با ملت فلسطین را به محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، تبریک گفت و برپایی کشور مستقل فلسطین را براساس حد و مرز جغرافیایی که مناسب زندگی باشد، حق طبیعی ملت فلسطین دانست.
روسیا الیوم با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت: رییس جمهوری روسیه در این پیام گفته است: دست یابی ملت فلسطین به حاکمیت ملی بر اساس قانون بین الملل، عاملی مهم برای حل و فصل فراگیر و عادلانه بسیاری مشکلات در خاورمیانه خواهد بود و ما آماده ایم با تمام توان با شما برای از سرگیری مذاکرات فلسطینی – اسراییلی، همکاری و تلاش کنیم.

رییس جمهوری روسیه در پایان این پیام بر روابط مستحکم بین فلسطینیان و روسیه که روابط دوستانه و سازنده ای به شمار می آید تاکید و خاطرنشان کرد: اطمینان دارم توسعه این روابط بین روسیه و فلسطینیان می تواند به سود منافع دو طرف منتهی شود، و برای دو ملت ثمر بخش باشد، از این رو باید به شما اطمینان دهم روسیه برای ادامه حمایت های خود از فلسطینیان اعلام آمادگی می کند، تا از این طریق تشکیل نهادهای دولت فلسطین و تعامل این دولت در آینده با مشکلات اجتماعی و اقتصادی ساده تر گردد.
خاطرنشان می شود که مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال 1977 تصمیم گرفت که 29 نوامبر هر سال روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین باشد.

پربیننده ترین خبرها