انتخابات پارلمانی بحرین دوباره شکست خورد

انتخابات پارلمانی بحرین دوباره شکست خورد
يکشنبه 9 آذر 1393 - 12:40

جمعیت وفاق بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد، مشارکت مردم در دور دوم انتخابات با وجود اقدام آل خلیفه در ارعاب مردم برای مشارکت در انتخابات،از 30 درصد فراترنرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق بحرین تأکید کرد، با وجود موظف شدن دهها هزار نظامی و شاغلان نهادهای دولتی و ارعاب مردم برای شرکت در انتخابات از طریق ارسال پیام های تهدید آمیز، مشارکت در دور دوم انتخابات پارلمانی از 30 درصد فراتر نرفت.

سایت جمعیت وفاق در بیانیه ای تأکید کرد، دور اول انتخابات پارلمانی و شهرداری ها در بحرین هفته گذشته برگزار شد و مشارکت ضعیف در این انتخابات بسیاری از حوزه ها را به دور دوم کشاند.

وفاق مشارکت در انتخابات در دور اول را نیز 30 درصد اعلام کرده بود و آمار 51 درصدی رژیم را جعلی خواند.

وفاق در این بیانیه ای تاکید کرد: تمسخرآمیز بودن فرایند نمایشی انتخابات که هفته گذشته دور اول آن برگزار شد، در دور دوم تکمیل شد.

این بیانیه می افزاید: با همه تهدید و ارعاب مردم برای مشارکت در انتخابات، طراحی و مهندسی کردن آن، تبلیغات نهادهای رسمی در روزنامه ها و تلویزیون های وابسته، ارسال نامه به منازل مردم، پیام های تلفنی، اعمال فشار کارفرمایان در نهادهای دولتی و غیر دولتی وابسته به رژیم علیه مردم، استقبال مردم از انتخابات بسیار کم بود و هیچ یک از این عوامل نتوانست تغییری در تحریم انتخابات ایجاد کند.

جمعیت وفاق خاطرنشان کرد: برخی شهروندان که حقوق، ارزاق، شغل، حق مسکن، ترفیع و ساده ترین حقوق انسانی و معیشتی آنها به عنوان اهرم های فشار مورد تهدید قرار گرفته شده بود، مجبور شدن پای صندوقهای رای بروند.البته این روش غیر قانونی است ارعاب به شمار می رود و از نظر قانونی و سیاسی نمی توان به نتایج چنین انتخاباتی استناد کرد.

وفاق خاطرنشان کرد: بزرگترین پیروزی حاصل از تحریم گسترده این انتخابات نمایشی، پیروزی کشور بود. این پیروزی، پشتوانه ای برای بحرین و بحرینی هایی است که با برگزاری انتخابات مخالفت کردند. شهروندانی که به خاطرعشق به کشور و باور اینکه با انتخابات واقعی، کشوری بهتر، زیباتر و سالم تر خواهند داشت و رای شان نیز دارای ارزش واقعی است و آنها را در ترسیم و مدیریت آینده کشورسهیم می کند، این انتخابات را تحریم کردند. این انتخابات، فرایند بی ارزشی است که بیشتر شهروندان را به حاشیه می راند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها