تکفیری ها 20 میلیون دلار از تونس به فرانسه فرستادند

تکفیری ها 20 میلیون دلار از تونس به فرانسه فرستادند
دوشنبه 10 آذر 1393 - 21:02

العالم - منابع موثق از ارسال حواله های بانکی گروه های تکفیری از طریق یک بانک تونسی به کشورهای اروپایی برای تامین تجهیزات برای این گروه هها در منطقه خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، منابع موثق در گفت وگو با روزنامه "الشروق"، ارزش این حواله های بانکی را بیش از 20 میلیون دلار اعلام کردند و گفتند که این مبلغ یک ماه پیش نزد یک بانک تونسی ودیعه گذاشته شده بود، و پس از آن برای بانکی در فرانسه ارسال شد.

این منابع خاطرنشان کردند که دستگاه های الجزایری و تونسی ویژه مبارزه باتروریسم و پی گیری اموال قاچاقی که برای گروه های تکفیری هزینه می شود، تیمی از کارشناسان مالی و متخصصان را تشکیل دادند تا هویت طرف هایی را که از طریق این بانک تونسی دست به ارسال حواله  بانکی زده اند، شناسایی کنند.

منابع آگاه بدون ذکر نام بانک مورد نظر، تاکید کردند که مقام های تونس و الجزایر در زمینه فعالیت های بانکی گروه های موسوم به "جهادی" برای تهیه سلاح و  تجهیزات پیشرفته، تحقیق می کنند.

مدتی است که باندهای مخفی در تونس، فعالیتی مضاعف به منظور فراهم کردن زمینه عملیات گسترده ای که گروه های افراطی تروریستی همواره تونس را به اجرای آن تهدید می کنند، آغاز کرده اند اما این تهدید هنوز بنا به دلایلی چون فشارهای امنیتی و فراهم کردن هرچه بیشتر زمینه توسعه توان مادی این گروه ها، عملی نشده است.

در ظاهر تنها یک گروه تروریستی اصلی به نام گروه "عقبه بن نافع" در تونس فعالیت می کند که عناصر آن در کوه های الشعانبی در مرزهای الجزایر مستقر هستند؛ اما صدها افراطی به صورت باندهای مخفی به پشتیبانی و حمایت مالی از این گروه تروریستی می پردازند و وزارت کشور و دستگاه های امنیتی پس از بررسی های دقیق به این مساله پی برده اند.

در زمیته فعالیت های مالی و نقل و انتقال های بانکی، نظارت مداوم الجزایر بر امور مالی و بانکی باعث شده است که این گروه ها به تونس که قوانین به روزی درباره مبارزه با پولشویی و فعالیت های بانکی غیر قانونی تدوین نکرده است، متوسل شوند.

از سوی دیگر به عقیده کارشناسان، جابجایی 20 میلیون دلار کار ساده ای نیست و این مبلغ می تواند گروه های تروریستی را به ابزار و تسلیحاتی مجهز کند که امنیت کل منطقه را در معرض خطر قرار دهد.

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها