نگاه نژاد پرستانه داعش به اتباع هندی عضو این گروهک

نگاه نژاد پرستانه داعش به اتباع هندی عضو این گروهک
دوشنبه 10 آذر 1393 - 22:13

العالم ـ یک دانشجوی هندی که برای پیوستن به گروهک تروریستی داعش به عراق رفته بود، پس از مکلف شدن به انجام وظایف پست مانند تمیز کردن دستشویی ها، نومیدانه به کشورش بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که مقام های هندی نگران بودند که عناصری از این گروهک تروریستی، جوانان را به خود جذب کنند، "اریب مجید"، 23 ساله، به همراه سه نفر از دوستانش اواخر ماه می به عراق سفر کرد.

دانشجوی مهندسی هندی اما جمعه گذشته هنگامی که با هواپیما به بمبئی بازگشت بازداشت شد و آژانس تحقیقات ملی هند وی را به انجام جنایتهایی مرتبط با تروریسم متهم کرد.

براساس گزارش داخلی "پرس تراست اوف ایندیا"، مجید به افسران آژانس گفت که عناصر گروهک داعش به جای مشارکت دادن وی در درگیریها، انجام وظایف پست و بی ارزش مانند آوردن آب برای آنها و تمیز کردن سرویس های بهداشتی را به او واگذار کرده بودند.

این خبرگزاری افزود: مجید با خانواده اش تماس گرفته بود تا میل و رغبت خود برای بازگشت با آنها در میان بگذارد. وی در آنجا به ضرب گلوله زخمی شده بود اما تحت درمان کافی و لازم قرار نگرفت. مجید می گوید که پس از اینکه به آنها التماس کردم مرا به بیمارستان بردند.

او گفت که آنجا در میان اعضای داعش جنگ و درگیری بود و پایبندی به تعالیم قرآن وجود نداشت. 

کشور هند 150 میلیون مسلمان میانه رو دارد که تا به حال پای آنان به هیچیک از درگیریهای خاورمیانه و یا مناطق دیگر کشیده نشده است. داستان این 4 جوان هندی اما ترس و نگرانیهایی درباره جذب نیروها از طریق اینترنت ایجاد کرد.

"تنویر شیخ" پدر یکی از دوستان مجید که در عراق مفقود شد، گفت که احساس می کند پسرش او را سرافکنده کرده است. وی افزود که پسرش یک پیشنهاد کار در کویت داشت؛ اما تصمیم گرفت برای پیوستن به افراطگرایان به عراق برود.

شیخ امروز دوشنبه در گفتگو با روزنامه "اندیان اکسپرس" تاکید کرد: "او پیشنهاد کار با حقوق  4 هزار و 800 دلار داشت؛ اما به آن اعتنایی نکرد و دست به سلاح برد. الان چه آینده ای در انتظار اوست؟"

وی افزود: "احساس می کنم پسرم مرا سرافکنده کرده است. آینده درخشانی داشت؛ اما از عشق و علاقه و اعتماد ما نسبت به خودش سوء استفاده کرد".

هزاران نفر از اتباع کشورهای غربی در گروه تروریستی  داعش عضویت دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها