"سه شنبه خشم" دراعتراض به تبرئه شدن مبارک

سه شنبه 11 آذر 1393 - 12:07

ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت مصر، طی فراخوانی از مردم این کشور خواست در واکنش به تبرئه شدن حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع روز، سه شنبه، در "تجمع میلیونی خشم" در همه میادین آزادی و پایگاه های انقلاب شرکت کنند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ائتلاف ملی هدف از این تجمع را استیفای حقوق انقلابیون کشته شده و ابراز مخالفت با حکم تبرئه حسنی مبارک اعلام کرد.
این ائتلاف، برگزاری تظاهرات را تاکیدی بر تکمیل دستاوردهای انقلاب مصر (انقلاب 25 ژانویه و سرنگونی دیکتاتوری مبارک) یعنی رهایی از ظلم و مجازات ظالمان و محقق شدن اهداف آن دانست.
بر اساس اعلام خبرگزاری آناتولی و شاهدان عینی ، مقامات مصری عصر دوشنبه پس از با زکردن میدان التحریر به مدت حدود 10 ساعت برای عبور خودروها و عابران ، آن را مسدود کردند.

گفتنی است نیروهای امنیتی پس از اعلام فراخوان برای گروه های مخالف جوانان و ائتلاف ملی جهت برگزاری تظاهرات تحت عنوان "سه شنبه خشم" ، در اعتراض به تبرئه حسنی مبارک از اتهام کشتار انقلابیون و فساد مالی، میدان التحریر را با خودروهای زرهی و سیم های خار دار مسدود کردند.
درهمین اثنا نیز تظاهرات شبانه ای در چندین شهر مصر در مخالفت با کودتا و حکم تبرئه مبارک برگزار شد.
عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع پیشین و رییس جمهوری کنونی مصر، برای کاستن شدت خشم مردم ناشی از صدور حکم برائت مبارک، دولت را مسوول کرده در زمینه بررسی وضعیت و جبران تلفات و رسیدگی به خانواده های قربانیان و زخمیان انقلاب ژانویه تلاش کند و در عین حال نیز خواستار احترام به حکم های دادستانی شد.

دادگاه قاهره شنبه گذشته (هشتم آذر ) علام کرد که بررسی دادخواست و شکایت وارد شده علیه مبارک در پرونده قتل تظاهرکنندگان مجاز نیست.

این دادگاه همچنین علاوه بر حسنی مبارک، فرزندان و وزیر کشور و 6 تن از معاونان ارشد او را از همه اتهامات تبرئه کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها