استفاده تروریستها از گاز کلر در سوریه و عراق

استفاده تروریستها از گاز کلر در سوریه و عراق
سه شنبه 11 آذر 1393 - 13:19

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که گروه های تروریستی در سایه سکوت طرفهای منطقه ای و بین المللی، در سوریه و عراق از گاز سمی کلر استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " فیصل مقداد " طی سخنانی درنشست سازمان منع سلاح های شیمیایی گفت که گروه های تروریستی در مناطق متعددی از سوریه و عراق از گاز کلر استفاده کرده اند.

این اظهارات مقداد، نشان دهنده چالشی است که ممکن است سازمان منع سلاح های شیمیایی با نزدیک شدن به پایان مهلت امحای ذخایر شیمیایی سوریه با آن روبرو شود. 

فیصل مقداد تأکید کرد، رهایی از سلاح کشتار جمعی و جلوگیری از دستیابی تروریستها به این سلاح و استفاده از آن، مسؤولیتی جمعی است.
مقداد افزود: تلاشها برای عاری سازی منطقه خاورمیانه از سلاح کشتار جمعی، بدون الزام رژیم صهیونیستی امکان پذیر نیست؛ این رژیم تنها طرفی است که در منطقه از عضویت در توافقنامه های بین المللی برای جلوگیری از گسترش سلاح شیمیایی خودداری می‌کند.
فیصل مقداد خاطرنشان کرد: برخی طرفهای منطقه ای و بین المللی تلاش کردند تا اتهاماتی دروغین و ساختگی را علیه سوریه مبنی بر استفاده از گاز کلر مطرح کنند؛ و این اتهامات در چارچوب حملاتی ظالمانه علیه سوریه به هدف تحریف افکار عمومی از موفقیتهای سوریه در اجرای تعهدات خود و همچنین دستاوردهای ارتش سوریه در مبارزه با گروه های تروریستی مطرح شده است.
وی تأکید کرد که پس از فاش شدن استفاده گروه های تروریستی و در رأس آنها داعش و جبهه النصره از گاز کلر در چندین منطقه عراق و سوریه، طرفهایی که در منطقه و خارج از منطقه تا پیش از این سوریه را به این کار متهم کرده بودند، مانند مردگان سکوت کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها