اعتراضات به حکم تبرئه مبارک ادامه دارد؛

"روز تبرئه مبارک، روز سیاه مصر است"

سه شنبه 11 آذر 1393 - 16:22

قاهره، العالم - نامزد سابق ریاست جمهوری مصر، صدور حکم تبرئه برای حسنی مبارک و فرزندانش، و نیز وزیر کشور اسبق و معاونان وی را روزی سیاه در تاریخ مصر توصیف کرد.

 "حمدین صباحی" در کنفرانس مطبوعاتی ائتلاف "جریان دموکراسی بازگشت دوباره انقلاب" از "عبدالفتاح سیسی" رییس جمهوری مصر، خواست تا موضع خود را درباره تبرئه مبارک مشخص کرده و اعلام کند که در کنار مردم و انقلاب قرار دارد یا خیر؟

وی تاکید کرد: این اتفاقات تلاش برای کودتا علیه انقلاب مردم مصر است، انقلابی که به خاطر آن خون هایی ریخته شده است.

گفتنی است احزاب و گروه های انقلابی مصر اعلام کرده اند که در برابر حکم تبرئه مبارک ساکت نخواهند ماند.

صباحی در گفت وگو با شبکه العالم نیز اظهار داشت: تبرئه مبارک، هشداری به مردم است مبنی بر این که مساله خطرناک تر از تبرئه این اشخاص است بلکه تلاش برای کودتا علیه انقلاب 25 و 30 ژوئن است.
احزاب عضو ائتلاف "جریان دموکراسی بازگشت دوباره انقلاب" در واکنش به حکم تبرئه مبارک، از حرکت های میدانی و برگزاری راهپیمایی ها در خیایان ها و میادین و افزایش فعالیتهای دانشجویی انقلابی در داخل دانشگاهها سخن گفتند.

"محمد البسیونی" یکی از رهبران جریان دموکراسی در گفت وگو با العالم اظهار داشت: ما راهپیمایی به نام "جریان دموکراسی" برگزار کرده و خواهان عدالت اجتماعی هستیم و فعالیت های دیگری به نام جریان دموکراسی انجام خواهد شد که بخشی از انقلاب 25 زانویه است و این فعالیت ها برای محقق شدن اهداف انقلاب پیش خواهد رفت.

وی افزود: هیچ چیزی نمی تواند جایگزین مجازات مبارک و معاونانش باشد.

احزاب سیاسی و گروه های انقلابی هم چنین خواستار اجرای قانون خیانت و قانون حمایت از انقلاب از شر افرادی شد که در کمین آن نشسته اند.

"عبدالعزیز الحسینی" یکی از رهبران حزب کرامت مصر در گفت وگو با العالم با بیان این که دو قانون خیانت و قانون حمایت از انقلاب وجود دارد، گفت: قانون حمایت از انقلاب صادر شده اما چرا اجرا نشده است؟

وی افزود: مصریها حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز را دارند و در قانون اساسی نیز بدان اشاره شده و نباید برای منع تظاهرکنندگان متوسل به زور شد که به کشته و مجروح شدن مردم بیانجامد.
گفتنی است نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان در اطراف میدان التحریر درگیر شده و آنها را متفرق یا بازداشت کردند.

دادگاه قاهره روز شنبه، هشتم آذر ماه 1393، حکم برائت حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر را در خصوص پرونده کشتار تظاهر کنندگان انقلاب این کشور و همچنین فرزندان وی، وزیر کشور و معاونانش را صادر و اعلام کرد که این حکم قطعی و غیرقابل تجدید نظر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها