بازداشت فعال زن عربستانی به جرم رانندگی

بازداشت فعال زن عربستانی به جرم رانندگی
سه شنبه 11 آذر 1393 - 20:01

العالم - نیروهای رژیم عربستان یک زن عربستانی را در گذرگاه مرزی امارات به جرم رانندگی بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این زن فعال در زمینه حقوق بشر تبعه عربستان است و "لجین هذلول" نام دارد؛ نیروهای عربستان در هنگام بازگشت وی از امارات در مرز، او را به جرم رانندگی بازداشت کردند.

الهذلول قبل از بازداشت شدن توسط نیروهای رژیم آل سعود در صفحه شخصی خود در تویتر نوشت: "من مدت 24 ساعت است که در مرز در بلاتکلیفی بسر می برم؛ نیروهای مرزی عربستان حاضر نیستند گذرنامه ام را به من پس دهند و در عین حال از ورود من به کشورم نیز جلوگیری می کنند."

وی می افزاید: "مسوولان گمرک حق ندارند مانع از ورود من شوند حتی اگر از نظر آنان من مرتکب خلاف شده باشم زیرا من تبعه عربستان هستم."

این زن عربستانی توضیح داده که "گواهینامه ای که در اختیار دارم به من اجازه رانندگی در تمام کشورهای حوزه خلیج فارس را می دهد."

نهادهای بین المللی مدافع حقوق زنان، بازداشت الهذلول را تایید کردند اما وزارت کشور عربستان در این خصوص هیچ توضیحی ارائه نداده است.

فعالان حقوق بشر در عربستان اعلام کردند که مقامات عربستان با ورود الهذلول به این کشور مخالفت می کنند، زیرا وی رانندگی می کند.

از سوی دیگر مقامات سعودی "میساء العمودی" روزنامه نگار عربستانی مقیم امارات را نیز که برای کمک به هموطن خود به گذرگاه مرزی آمده بود، دستگیر کردند. 

عربستان تنها کشور جهان است که در آن زنان حق رانندگی خودرو را ندارند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها