ردپای بازرگانان صهیونیست در کشورهای خلیج فارس

ردپای بازرگانان صهیونیست در کشورهای خلیج فارس
سه شنبه 11 آذر 1393 - 20:41

العالم - روزنامه صهیونیستی هاآرتص در شماره امروز (سه شنبه) خود از فرود یک هواپیمای غیرنظامی در ماه گذشته میلادی در منطقه جانبی درون فرودگاه "بن گوریون" خبر داد که پرچم یک کشور حاشیه خلیج فارس در دو سوی آن نقش بسته بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این هواپیما در میان صدها هواپیما که هر هفته در فرودگاه بین المللی بن گوریون فرود آمده و از آن به پرواز در می آیند، توجه همگان را به خود جلب کرده است.

هاآرتص می نویسد: اطلاعات علنی ثبت شده در اینترنت در مورد خطوط هوایی اسراییل نشان می دهد که این هواپیما خط ثابت هوایی میان فرودگاه بن گوریون و فرودگاه بین المللی یکی از کشورهای خلیج فارس می باشد. 

این روزنامه صهیونیستی می افزاید: روابط اسراییل با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس یک موضوع سیاسی حساس به شمار می رود به ویژه آنکه روابط رسمی و علنی دیپلماتیک میان اسراییل و آن کشور وجود ندارد و به همین دلیل پروازهای هوایی مستقیم میان دو طرف انجام می گیرد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، تحلیل و بررسی به عمل آمده در این خصوص نشان می دهد که این هواپیما از فرودگاه بن گوریون به پرواز در می آید و پس از چند روز اقامت در یکی از کشورهای خلیج فارس به اسراییل بازمی گردد؛ این هواپیما در مدت اخیر پروازهای ثابتی میان فرودگاه بن گوریون و آن کشور عرب حوزه خلیج فارس انجام داده است.

به نوشته هاآرتص، این هواپیما در مالکیت یک شرکت هواپیمایی کوچک یک کشور بیگانه قرار دارد؛ این شرکت هواپیماها، خدمات و کادر هوایی آنها را به بازرگانان و شرکت های صنعت نفت کرایه می دهد. شرکت مزبور از ارائه اطلاعات در مورد این خط هوایی و مشتریان خاص آن امتناع ورزیده و آنها را محرمانه دانسته است.

این روزنامه صهیونیستی می نویسد: شمار بسیاری از بازرگانان اسراییل بطور محرمانه در کشورهای خلیج فارس مشغول فعالیت هستند.

 روزنامه فرانسوی اینتلیجنس در ژانویه 2010 نوشته بود که یک بازرگان اسراییلی به نام متای کوخافی که صاحب شرکت سوئیسی AGT است، تجهیزاتی به منظور حافظت و نگهداری تاسیسات نفتی به ارزش 800 میلیون دلار در اختیار یکی از کشورهای خلیج فارس قرار داده است. 

پربیننده ترین خبرها