قطعنامه سازمان ملل علیه فعالیت اتمی رژیم صهیونیستی

قطعنامه سازمان ملل علیه فعالیت اتمی رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 12 آذر 1393 - 11:47

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست "بدون تاخیر بیشتر" به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) بپیوندد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این قطعنامه دیروز (سه‌شنبه ۱۱ آذر) با رای اکثریت تصویب شد و در این قطعنامه تاکید شده است که تنها رژیم صهیونیستی درمنطقه خاورمیانه هنوز به این پیمان نپیوسته است.
این قطعنامه با ۱۶۱ رای موافق در برابر پنج رای مخالف به تصویب رسیده است و در آن از رژیم صهیونیستی خواسته شده که تأسیسات هسته‌ای خود را زیرنظر آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد.
آمریکا و کانادا جزو پنج کشوری هستند که با این قطعنامه مخالفت کرده‌اند در حالی که ۱۸ کشور نیز به آن رای ممتنع داده‌اند.
این قطعنامه که به پیشنهاد مصر به رای گذاشته شده است، همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته است از توسعه، آزمایش و تولید سلاح هسته‌ای خودداری کند.
رابرت وود، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ماه گذشته این قطعنامه را نامتوازن خوانده بود.
این قطعنامه الزام‌آور نیست، اما از آنجا که مجمع عمومی سازمان ملل تنها مجمعی است که همه ۱۹۳ کشور عضو این سازمان در آن حضور دارند، این امر به چنین قطعنامه‌ای اعتبار می‌بخشد.
کشورهای عربی که از این قطعنامه حمایت کرده‌اند اواخر شهریور سال گذشته نیز در صدد قطعنامه‌ای با مضمون مشابه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بودند که آن قطعنامه با اختلاف 8 رای، رد شد.

گزارش های رسیده حاکی است که تعداد بمب هاي اتمي رژیم صهیونیستی در زرادخانه های آن از ۱۳ بمب در سال ۱۹۶۷ به ۴۰۰ بمب در سال ۲۰۱۱ رسیده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها