ارتش عراق منطقه راهبردی العظیم را بازپس گرفت

چهارشنبه 12 آذر 1393 - 22:48

بغداد، العالم - ارتش عراق در ادامه عملیات علیه گروه تروریستی داعش در دو استان دیاله و صلاح الدین، مناطقی وسیع و استراتژیک را از این گروه بازپس گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه حیدر القاسم خبرنگار شبکه خبری العالم در عراق، ارتش عراق در یکی از عملیات خود در استان دیاله پس از درگیری سنگین با داعش توانست مسیری استراتژیک که شمال و جنوب عراق را به همدیگر وصل می کرد، به کنترل خود درآورد و منطقه العظیم و سد این منطقه و منطقه الطلعه در این عملیات بازپس گرفته و همه مواضع داعش در این مناطق منهدم شد.

حیدر القاسم گزارش داد: منطقه العظیم اصلی ترین منطقه نفوذ تروریست ها از استان صلاح الدین به استان دیاله بود. تروریست ها هنگام مواجه شدن با حملات شدید ارتش به منطقه العظیم فرار می کردند و گاه از این منطقه به استان صلاح الدین می گریختند.

وی افزود: ارتش با کنترل کامل منطقه العظیم توانست تروریست ها را در مناطق شرقی استان دیاله و مناطقی در استان صلاح الدین محاصره کند. 

خبرنگار العالم گزارش داد: خطرناک ترین و صعب العبور ترین منطقه، منطقه استراتژیک "الحاوی" بود که استان صلاح الدین را به استان دیاله وصل می کند و تروریست ها از رودخانه این منطقه برای رساندن تجهیزات نظامی به همدستان خود استفاده می کردند که این منطقه هم اکنون به کنترل ارتش درآمده است.


12/3- TOK

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها